یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

جملات زبان انگلیسی در مورد اطلاعات شخصی

 

جملات رایج زبان انگلیسی در اطلاعات شخصی

 

Personal Information


جملات رایج زبان انگلیسی، در مورد اطلاعات شخصی (اطلاعات فردی، تأهل، محل تولد و زندگی و ...)



1- کجا متولد شدی؟

Where were you born?

 

2- در شیکاگو متولد شدم.

I was born in Chicago.

 

3- در شیکاگو متولد شدم اما در بالتیمور بزرگ شدم.

I was born in Chicago but I was brought up in Baltimore.

 

 

4- کی متولد شدی؟

When were you born?

 

5- در سال 1970 متولد شدم.

I was born in 1970.

 

6- روز تولدت کی است؟/ چه روزی متولد شدی؟

When’s your birthday?

 

7- دوم سپتامبر است.

It’s September 2nd.

 

8- متاهلید؟

Are you married?

 

9- بله هستم./خیر مجردم.

Yes, I am./ No, I’m single.

 

10- طلاق گرفته ام.(یا همسرم را طلاق داده ام.)

I’m divorced.

 

11- زن بیوه (زنی که شوهرش فوت شده باشد.)

widow.

 

12- مرد بیوه ( مردی که زنش فوت شده باشد.)

widower.

 

13- من بیوه هستم.

I’m a widow/ widower

 

14- ما زن و شوهریم.

We’re husband and wife.

 

15- کی ازدواج کردید؟

When did you get married?

 

16- چند سال است ازدواج کرده ای/ کرده اید؟

How long have you been married?

 

17- برادرم با یک دختر اسپانیایی ازدواج کرد.

My brother married a Spanish girl/ got married to Spanish girl.

 

18- برادرم زن اسپانیایی دارد.

My brother is marries to a Spanish girl.

 

19- با من ازدواج می کنی؟

Will you marry me?

 

20- جان و مری زوج تازه ازدواج کرده ای هستند.

John and Mary are a newly-married couple.

 

21- نامزد بودن.

Be engaged to.

 

22- آلیس نامزد تام است.

Alice is engaged to Tom.

 

23- نامزد مونث

Fiancee’

 

24- نامزد مذکر

Fiance’

 

25- آن دختر نامزد برادرم است.

That girl is my brother’s fiancee’

 

26- تام از پت تقاضای ازدواج کرده است.

Tom has proposed to pat./ Tom has asked pat to marry him.

 

27- او پارسال طلاق گرفت.

She got divorced last year.

 

28- جیم زنش را طلاق داد.

Jim divorced his wife.

 

29- نمی خواهم طلاق بگیریم.

I don’t want to get a divorce.



irlanguage.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد