یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

جملات رایج انگلیسی در مورد کلیات شغل

 

جملات رایج زبان انگلیسی در مورد کلیات شغل و حرفه

 

Job


جملات رایج زبان انگلیسی، در مورد کلیات شغل و حرفه را در این پست مشاهده خواهید نمود.



برای پرسیدن شغل در موقعیت های دوستانه معمولاً سوالات زیر بکار می رود.

 

1- شغلت چیست؟

What’s your job?/ what are you?/what do you do?

 

در موقعیت های رسمی تر:

What’s your occupation/ profession?

What do you do for a living?

 

2- مکانیک هستم.

I’m mechanic.

 

 

و در پاسخ می گوییم:

 

3- کارمند دولت هستم.

I’m a government employee/ civil servant.

 

4- برای یک شرکت تولیدی کار می کنم.

I work for a manufacturing company.

 

5- کار آزاد دارم.( برای خودم کار می کنم.)

I’m self-employed.

 

6- مهندس راه و ساختمانم.

I’m a civil engineer.

 

7- تجارت می کنم./ خرید و فروش می کنم.

I’m a businessman.

 

8- باز نشسته ام.

I’m retired.

 

9- بیکارم.

I’m unemployed./ I’m out of work.

 

10- در حال تغییر شغل هستم.

I’m between jobs.

 

11- سال آینده بازنشسته می شوم.

I’ll retire next year.

 

12- تمام وقت/ باز نشسته می شوم.

I work full time/ part time.

 

13- شیفتی کار می کنم.

I work on shifts./ I work different shifts.

 

14- در شیفت صبح/ بعد از ظهر/ شب کار می کنم.

I work on the morning/ afternoon/ night shift.

 

15- روزی چند ساعت کار می کنی؟

How many hours a day do you work?

 

16- روزی 8 ساعت کار می کنم.

I work 8 hours a day.

 

17- هفته ای چند روز کار می کنی؟

How many days a week do you work?

 

18- کارت چه ساعت شروع/ تمام می شود؟

What time does your work begin/ end?

 

19- کار ساعت 8 شروع و ساعت 30/4 تمام می شود.

Work begins at 8:00 and end at 4.30.

 

20- یک روز در میان کار می کنم.

I work every other day.

 

21- امروز اضافه کاری می کنم.

I’m working overtime today.

 

22- پنجشنبه ها و جمعه ها تعطیلم.

I have Thursdays and Fridays off.

 

23- کجا کار می کنی؟

Where do you work?

 

24- برای کی کار می کنی؟

Who do you work for?

 

25- با کی کار می کنی؟

Who do you work with?

 

26- دفترت کجاست؟

Where’s your office?

 

27- در کدام طبقه کار می کنی؟

Which floor do you earn?

 

28- حقوقت چقدر است؟

How much is your salary?

irlanguage.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد