Web App برای یادگیری زبان آلمانی

سلام خدمت دوستان گلم که دارند زبان شیرین آلمانی را فرا می گیرند.

امروز فرصت خوبی است تا به شما فراگیران زبان آلمانی یک سایت خیلی خوب را معرفی کنم. واقعا می تواند به همه در یادگیری زبان ، به خصوص زبان آلمانی کمک کند. من که شخصاً خیلی از این Web Application قوی و پویا خوشم آمد. فکر کردم برای شما هم بسیار مفید باشد.

https://centiword.com

 

جهت آشنایی بیشتر درباره امکانات این برنامه؛ می توانید ویدیو زیر را مشاهده کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=ILp8Rmpe3hE

 

 

سیستم آموزشی این وب اپلیکیشن، user-centric هست. یعنی کلا گردانندگان اصلی اش ، خود یوزرها به شمار می روند.

شاید برایتان پیش آمده باشد که متنی را به زبان آلمانی یا هر زبان دیگری دارید مطالعه می کنید و در این متن چند کلمه برای شما سخت یا نامفهوم است یا دقیقا معنی اصلی کلمه یا اصطلاح را در متن مورد نظرتان نمی توانید متوجه شوید یا حتی با اینکه دیکشنری های خوب و زیادی دارید باز هم کلی معنی برای کلمه هست که نمی دانید کدام معنی مناسب کلمه به کار رفته شده در متنتان هست.این Web App  زیبا و خوب این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده که بتوانید براحتی به معنی دقیق کلمه یا اصطلاحات دقیقا مطابق متنی که در آن به کار رفته است متوجه شوید.

سیستم این طوری است که شما اول متن خود را در این سایت می گذارید و با امکاناتی که برایتان فراهم کرده بر روی کلمه یا کلماتی که معنی آنها را نمی دانید کلیک می کنید و به عنوان request  در سیستم ثبت می کنید. بعد از ثبت درخواست، کلمه های درخواستی شما به یوزهایی native از کشورهای دیگر به همراه همان جمله نمایش داده می شود و این کاربران معنی آن را دقیقاً متناسب با جمله اش برایتان می نویسند.

 

از جمله قابلیت هایی که خودم خیلی ازش خوشم می آید قابلیت تلفظ هم برای کلمه درخواستی شماست و هم متنی که در آن به کار برده شده است. و نکته مهم آن تلفظ کاملاً انسانی جملات و کلمات شماست آن هم توسط کاربران واقعی native آلمانی زبان.

فقط کافیه درخواست خودتان را بگذارید و منتظر بمانید که کسی از کشور آلمان یا سایر کشورهای آلمانی زبان برایتان آنرا توضیح دهد.

 

آموزش زبان آلمانی https://centiword.com/

 حتی اگر یوزر آلمانی زبان، کمی خوش ذوق باشد ممکن است توضیح خودش را که به زبان آلمانی می گذارد، را نیز تلفظ کند و برایتان ضبط کند که هم باعث تقویت قدرت شنیداری آلمانی تان خواهد بود و هم لذت یادگیری تان را دو چندان می کند.

نکته دیگر این است که می توانید حتی به کسانی که دارند از سایر کشورها فارسی یاد می گیرند کمک کنید . همانطور که شما منتظر گرفتن پاسختان هستید از کاربران native ، قطعا یادگیرندگان زیادی هم برای زبان فارسی وجود دارد که شما می توانید به آنها کمک کنید. یعنی سیستم بر اساس کمک یوزرها به همدیگر بنیان نهاده شده است که به نظرم یک بازی برد-برد است.

 

به هرحال امیدوارم این سایت بتواند خیلی برای شما دوستان عزیزم که دارید آلمانی یاد می گیرید مفید باشد. من که خیلی ازش استفاده کردم.

 

 

 

ما برگشتیم‌ ...

سلام دوستان گلم ... 

 

بعد از سالها، تصمیم گرفتم که باز هم برای شما مطلب بگذارم. البته اینبار تنها نیستم و در واقع ما تصمیم گرفتیم کاری که ۱۰ سال پیش شروع شده بود را بار دیگر با قدرت فراوان و با کمک تکنولوژی های جدیو با یک تیم حرفه ای و با تجربه ادامه دهیم. 

در همین راستا این پست را فقط جهت اطلاع رسانی و دریافت نظرات احتمالی شما دوستان عزیزمان ارسال می کنیم، تا نویدی باشد برای شما علاقمندان یادگیری زبانهای خارجی به خصوص زبان شیرین و غنی آلمانی.

ما خیلی هیجان زده هستیم چرا که وقتی به برنامه های بسیار جذابی که برای شما تدارک دیده و برنامه ریزی کرده ایم می اندیشیم ذوق و شور و نشاط شما در تعامل با این سرویس ها ما را مشعوف می کند.

 

فعلا تا همین جا بس است...

منتظر خبرهای خوب ما باشید...

;)

!!!!!!!

!!!!! توجه  !!!!!

به دلیل کپی برداری غیرمجاز و ناجوانمردانه و استفاده و انتشار مطالب این وبلاگ آموزشی توسط سایر افراد به نام خود  ، این وبلاگ فعالیت خود را به طور موقت، متوقف خواهد کرد. امیدوارم روحیه جوانمردی و رعایت حقوق دیگران را بتوانیم یاد بگیریم. کافی است محتویات این وبلاگ آموزشی که اکثر مطالب آن با زحمت و صرف زمان زیادی به طور رایگان توسط اینجانب تالیف و گردآوری شده است، را در اینترنت سرچ کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید. به آن افرادی هم که این عمل نادرست را انجام می دهند باید یادآوری کنم که همه ما در محضر خداوند یگانه مسئولیم.

در پایان نیز، جا دارد از دوستان و خوانندگان محترم وبلاگ که در این مدت به بنده لطف داشته اند و همواره پیگیر مطالب جدید بوده اند و با نظرات و راهنمائی های خویش بنده را همراهی کرده اند، خالصانه تشکر کنم. شاید لطف  این دوستان نسبت به من، باعث شود روزی مجدد بازگردم و مطالب جدید بگذارم.

یا حق.

نوری

پسورد فایل های سمعی و بصری

سلام. ممنونم از لطف دوستان و نظراتشان درباره وبلاگ.

 

پسورد فایل اول سمعی و بصری: 55555

پسورد فایل دوم سمعی و بصری: 66666

 

 

آموزش زبان آلمانی -- درس ششم

درس امروز را با یک مکالمه ساده به زبان آلمانی شروع می کنیم.

Diana: Guten Tag! Ich bin Diana. Ich lerne hier Deutsch.

دیانا: روز بخیر! من دیانا هستم.من در اینجا آلمانی یاد می گیرم.

Richard: Ich bin Richard Robertson.Ich komme aus England.
Und  das ist mein Freund Peter Karlis, er kommst aus Griechenland. ich arbeite viel,und Peter arbeitet wenig.Ich sage immer:Peter Du bist faul , und ich bin fleißig.

 ریچارد : من ریچارد رابرتسُن هستم.من اهل انگلستان هستم و این دوست من پیتر کارلیس است ، او(مذکر) اهل یونان است.من بسیار کار می کنم و پیتر کم کار می کند.من همیشه می گویم :پیتر، تو تنبل هستی و من جدی (سرسخت و اهل کار) هستم.

 

Peter : Das sagst du ! Aber das ist nicht richtig. Du lernst langsam und ich lerne schnell.

 

پیتر : تو این را می گویی ! ولی این درست نیست(اینچنین نیست). تو به آهستگی یادمی گیری و من به سرعت یاد می گیرم.

 
Die schüler und Schülerinnen gehen in die Klasse.Ein Lehrer kommst.

دانش آموزان(پسر) و دانش آموزان(دختر) به کلاس می روند.یک معلم(مرد) می آید. 

 Lehrer : Guten Tag ! Mein Name ist Hans Müller 

معلم مرد : روز بخیر! نام من هانس مولر است.

ِDiana: Ich denke, eine Lehrerin kommt in die Klasse.Kommt sie nicht?

Diana: من فکر می کنم ، (که) یک معلم زن به کلاس می آید.او نمی آید؟

 

Lehrer : Nein,Frau Becker kommt heute nicht.Sie ist krank.

Ich frage - und Sie antworten,oder Sie fragen und ich antworte...

معلم : خیر ، خانم بکر امروز نمی آید.او(مونث) مریض است.

من می پرسم و شما پاسخ می دهید ، یا  شما می پرسید و من پاسخ می دهم.

لغات و اصطلاحات جدید :

 

faul                          -------(صفت)-------        تنبل و کم کار 

fleißig                      -------(صفت)-------             با پشتکار 

langsam                   --------(قید)---------            به آهستگی

schnell                     ---------(قید)--------             به سرعت 

der Schüler , -         ---------(اسم)--------      دانش آموز پسر

die Schülerrin , nen  ---------(اسم)--------      دانش آموز دختر  

krank                     --------(صفت)--------        ،بیمار  مریض

fragen                    ---------(فعل)---------                  پرسیدن

اگر سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید.

طراحی چند فایل آموزش زبان آلمانی(جدید جدید)

سلام علیکم خدمت شما علاقمندان زبان آلمانی

مدتی بود مطلبی نگذاشته بودم و در این مدت مشغول طراحی حدود ۱۵ فایل آموزشی بسیار عالی در زمینه آموزش زبان آلمانی بودم .

البته در طراحی این فایل ها با تلاش و جدیتی خاص ، سعی در پیگیری یک سری روندهای خاص بودم که شکر خدا تمامی آنها لحاظ شد و مطالب بسیار آموزنده ای از تعداد زیادی منابع معتبر  آموزش زبان آلمانی جهانی استخراج شده و در این آموزش ها گنجانده شد.

قابل گفتن است که کیفیت این مطالب نسبت به قبل و با عنایات برخی کاربران و نظرات شما دوستان عزیز فوق العاده بالا رفته است و هم از تلفظ استقاده شده است و هم معنی دقیق جملات  به فارسی  همراه اصطلاحات رایج آلمانی درج شده است.

در این آموزش ها مطالب از مبتدی شروع و در فایل های آخر مطالب پیشرفته تر می شوند.

این مطالب برای بسیاری از افراد که خواهان یادگیری سریع و دقیق زبان آلمانی هستند ، به خصوص افرادی که  قصد سفر به کشورهای آلمانی زبان را دارند و فرصتی برای حضور در کلاس های آموزش آلمانی را ندارند بسیار مناسب است و من به آنها تهیه این آموزش ها را توصیه می کنم.

البته این بدان معنا نیست که فقط افراد در حال اعزام به آلمان می توانند از این مطالب استفاده کنند، بلکه همه علاقمندان  زبان  آلمانی نیز می توانند از این مطالب استفاده نمایند.

این آموزش ها برای کلیه سطوح مناسب است هم مبتدی و هم افرادی که آشنایی متعارفی بازبان  آلمانی داشته و قصد تقویت بیشتر آنرا دارند و می خواهند پیشرفتی قابل قبول و سریع در یادگیری این زبان شیرین داشته باشند.

یکی از نکات قابل توجهی که باید عرض کنم این است که در این آموزش ها مطالب بسیار کاربردی و مفید گرامری نیز گام به گام تدریس شده و اساس کار بنده استفاده از مثال های فراوان برای هر مقوله گرامری بوده است که خود من کمتر در منابع آموزش گرامر آلمانی دیده ام و از این جهت نیز علاقمندان می توانند هم دایره لغات خود را قوی کنند و هم معلومات گرامر آلمانی خود را بالا برند طوری که براحتی بتوانند منظور دیگران را بفهمند منظور خود را به دیگران به زبان آلمانی بفهمانند .

نکته مثبت و  قابل توجه دیگر این آموزش ها این است که شما با فراگیری آنها میتوانید براحتی فیلم های زبان آلمانی را مشاهده و مفهوم بسیاری از عبارات آنها را بفهمید.

البته برای تهیه این فایل ها شما کافی است به ازای هر فایل مبلغی را به حساب بنده واریز نمایید که بنده به سرعت  لینک دانلود آن فایل را  برای شما ارسال خواهم کرد و شما می توانید با خیالی آسوده و با اطمینان زبان شیرین آلمانی را فراگیرید.

مطمئن باشید با تهیه این آموزش ها به سرعت آلمانی را به مانند یک آلمانی صحبت خواهید کرد و پشیمان نخواهید شد .

در ضمن برای اینکه بدانید کیفیت این آموزش ها چگونه است، درصورت درخواست فایلی DEMO و به صورت رایگان برای شمال  ارسال خواهد شد.

برای  اطلاعات بیشتر درباره  نحوه تهیه این فایل ها  ، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این پست مطرح نمایید.

با تشکر - علی نوری

آموزش های جدید آلمانی (بزودی در همین وبلاگ)

سلام خدمت علافمندان زبان آلمانی

ببخشید از این که مدت طولانی بود نتواسته بودم در خدمت شما عزیزان باشم، واقعا از شما عذر می خواهم ولی  تا چند روز آینده حتما آموزش های بسیار جدید و نوینی در وبلاگ قرار خواهم داد و فعلا در حال کار بر روی طراحی پاورپوینتهای جدید هستم.

در ضمن بزودی پسورد ها را برای شما دوستان که مدتی بود تقاضا داده بودید و بنده نتوانسته بودم ارسال کنم ، ارسال خواهم کرد.و  برای جبران وقفه های پیش آمده بزودی با آموزش هایی نوین در خدمتتان خواهم بود. در ضمن از شما عزیزانی که با نظرات خود مرا تاکنون یاری کرده اید ممنونم و سعی من بر این است که تمامی نظرات و پیشنهادات شما را در آموزش های جدیدحتما  لحاظ کنم.

اگر مطلبی به نظرتان می رسد که لازم است عنوان شود ، آنرا در بخش نظرات همین پست بنویسید.

حتما رسیدگی خواهد شد.

ممنون

علی نوری

پرسمان درباره نحوه آموزش زبان آلمانی

دوستان و علاقمندان زبان آلمانی

ببخشید مرا به دلیل وقفه ای که در آموزش زبان آلمانی افتاد. بزودی آموزش های جدیدتری را در وبلاگ قرار خواهم داد و همانطور که قصد داشتم در آنها از جدیترین متد ها استفاده خواهد کرد البته شما  بخشی کوچکی از این متدها را در آموزش زبان آلمانی که بنده  در قسمت های قبلی این وبلاگ برای شما تهیه کرده بودم را دیده بودید و جای بسی خوشحالی برای بنده حقیر دارد که تمامی دوستان  از این نوع آموزش ها راضی بودند.

اما دوستان و علاقمندان زبان آلمانی که این پست را می خوانند لطفا در قسمت نظرات همین پست مطرح نمایند آیا مایلند بیشتر آموزش ها به شیوه و متد پاورپوینت و بصری انجام شود و در آنها صوت نیز گنجانده شود (مانند آموزش های پاورپوینت قبلی) یا اینکه بیشتر روی گرامر زبان آلمانی کار شود ؟

به طور کلی اگر نظر دیگری درباره آموزش زبان آلمانی دارید در همین پست مطرح نمایید.

خوشحال می شوم از نظرات شما نیز آگاه شوم.

علی نوری

آموزش زبان آلمانی -- درس هفتم

سلام دوستان عزیز و علاقه مندان آموزش زبان آلمانی

امروز نیز برایتان یک مکالمه می گذارم که بهتر است اول لغات و اصطلاحات جدید  را مطالعه نموده و بعد به سراغ متن بروید.

 

Markus: Ich spiele jetzt Fußball. Und du? Was machst du?

Sonja: Ich spiele auch Fußball, aber Anna spielt nicht. Sie ist krank und bleibt zu Hause.

Markus: Was machen Andreas und Stefan? Spielen sie auch nicht?

Sonja: ja,sie spielen auch nicht. Sie haben Hunger und gehen gleich nach Hause.

مارکوس : من هنوز دارم فوتبال بازی می کنم. تو چی ؟ تو داری چکار می کنی؟

سونیا : من نیز فوتبال بازی می کنم اما آنا بازی نمی کند. او(مونث) بیمار است و در خانه مانده است.

نکته : در خانه به آلمانی می شود zu Hause

مارکوس : آندریس و اشتفان چه کار می کنند؟  آیا آنها نیز بازی نمی کنند؟

سونیا : بله ، آنها نیز بازی نمی کنند. آنها گرسنه هستند و دارند فورا به طرف خانه می روند.

لغات و اصطلاحات جدید :

aber -اما

auch - هم چنین ، نیز

bleiben - باقی ماندن ، ماندن

gehen - رفتن

gleich - فوراً

haben - داشتن

das Haus - خانه

Hunger haben - گرسنه بودن

jetzt - حالا

machen - انجام دادن

nach Hause - به طرف خانه

sein - بودن

spielen - بازی کردن

was? چه چیزی

zu Hause - در خانه

نظر سنجی

سلام.

طی ایمیل هایی که برخی از علاقمندان زبان آلمانی برای بنده فرستاده بودند ، تعدادی درخواست کرده بودند که کتاب آموزش زبان آلمانی Moment mal را آموزش دهم و بنده نیز تصمیم دارم با این پست نظر بقیه دوستان را نیز بدانم که در طی این مدت کوتاه که این وبلاگ راه اندازی شده است به بنده لطف داشته اند و بنده همواره از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کرده ام.

در صورتی که با آموزش کتاب Moment mal جلد اول موافق هستید در بخش نظرات همین پست مطرح نمایید تا بنده از روزهای آینده و بزودی آموزش این کتاب را شروع کنم.

Danke Schön

علی نوری

آموزش زبان آلمانی -- سمعی وبصری 2

آموزش بیان ساعت در زبان آلمانی

با توجه به استقبال بسیار زیاد شما علاقمندان زبان آلمانی و طی ایمیل ها و نظراتی که فرستاده بودید مبنی بر مفید بودن آموزش زبان آلمانی و فایل  Powerpoint پست قبلی ،امروز درس جدیدی را قرار خواهم داد که موضوع این درس درباره بیان ساعت ها در زبان  آلمانی است.در این فایل دوم آموزش زبان آلمانی که طراحی کردم نیز کلیه جملات به فارسی معنی شده و حتی می توانید تلفظ  جملات را نیز بشنوید.

دانلود فایل Powerpoint آموزش زبان آلمانی(فایل 2-بیان ساعت در زبان آلمانی)

حجم : 289 کیلوبایت

باید توجه کنید که این فایل ها دارای پسورد هستند که کافی است شما دوستان برای دریافت رایگان پسورد فایل ها ، ایمیل خود را در بخش نظرات همین پست قرار دهید تا من حداکثر تا پایان  روز(در بیشتر مواقع خیلی زودتر) پسورد را برایتان ارسال کنم.


پ.ن: 

در لینک زیر می توانید پسورد فایل های آموزشی را مشاهده نمایید:

http://german-learning.blogfa.com/post-19.aspx


علی نوری

 

آموزش زبان آلمانی -- سمعی و بصری 1

سلام

امروز خدمت شما علاقمندان  زبان آلمانی رسیدم تا بخش جدیدی را با عنوان بخش سمعی-بصری برای وبلاگ افتتاح کنم.

من در این بخش تلفظ کلمات آلمانی ، فیلم های آلمانی ، Powerpoint های جذاب آموزش آلمانی،تلفظ جملات کتاب های آموزش آلمانی، را به طور رایگان برای شما علاقمندان زبان شیرین آلمانی قرار خواهم داد تا بتوانید آنها را دانلود نمایید.

قابل توجه است بیشتر توجه بنده به فایل های Powerpoint آموزش آلمانی است.من خودم برایتان Powerpoint  های بسیار جالبی برای فراگیری زبان آلمانی طراحی کردم که علاوه بر دارا بودن انیمیشن جملات را به شیوه بسیار عالی برایتان تلفظ می کند و شما می توانید آنها را به طور رایگان از وبلاگ آموزش آلمانی من رایگان دانلود نمایید.

بیشتر توجه بنده نیز این بوده است که سعی کنم علاوه بر محیطی خوب در این Powerpoint ها کاری کنم که شما بتوانید علاوه بر تلفظ جملات آلمانی ، معنای فارسی هر جمله را نیز در مقابل آن مشاهده نمایید.

بنده در خلق این Powerpoint ها آموزش آلمانی ،از معتبرترین منابع آموزشی آلمانی موجود در سراسر جهان کمک گرفته ام به طوری که می توانید به راحتی بدون نیاز به ابزار دیگری و با استفاده از این آموزش ها براحتی زبان آلمانی را مدت کوتاهی و ب طور رایگان فراگیرید.

بنده اولین فایل Powerpoint آموزش آلمانی را در زیر قرار می دهم تا شما دوستان بتوانید آن را به طور رایگان دانلود نمایید.البته فایل ها را برای کاهش حجمشان به صورت Zip شده قرار داده ام.

دانلود فایل Powerpoint آموزش آلمانی (شماره ۱)

حجم : ۲۷۱ کیلوبایت

باید توجه کنید که این فایل ها دارای پسورد هستند که کافی است شما دوستان برای دریافت رایگان پسورد فایل ها ، ایمیل خود را در بخش نظرات همین پست قرار دهید تا من حداکثر تا پایان  روز(در بیشتر مواقع خیلی زودتر) پسورد را برایتان ارسال کنم.

مطمئن باشید با این فایل ها، زبان آلمانی را می توانید در مدتی بسیار کوتاه و رایگان فراگیرید.

ممنون




پ.ن: 

در لینک زیر می توانید پسورد فایل های آموزشی را مشاهده نمائید:

http://german-learning.blogfa.com/post-19.aspx


علی نوری

آموزش زبان آلمانی -- درس پنجم

ضمایر شخصی(گرامر)

در ادامه آموزش زبان آلمانی در خدمت شما دوستان هستم.درس امروز که می خواهم برایتان بگم درباره ضمایر شخصی در آلمانی است.

همانطور که می دانید ضمایر شخصی در زبان فارسی عبارتند از : من ، تو ، او ...

در آلمانی نیز برای برخی از اشخاص(مثل زبان فارسی) ضمایری به عنوان احترام استفاده می شود(مثلا در فارسی اگر بخواهیم به شخصی احترام بگذاریم به جای استفاده از واژه تو ، از واژه شما استفاده می کنیم.) که این نشاندهنده غنی بودن زبان و نشانه تاکید این زبان به احترام به اشخاص است (در زبان فرانسه نیز اینگونه است ولی زبان انگلیسی این چنین نمی باشد) .

خوب در جدول زیر ضمایر شخصی آلمانی را قرار می دهم .و دوستان هر کجا سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید بنده در اسرع وقت(نهایتا دو روز) پاسخ شما را خواهم داد.

 

 ضمیر شخصی مفرد

 ضمیر شخصی جمع

ich

 من 

wir

  ما

du

 تو -- زمانی که مخاطب را کاملا می شناسید یا با وی بسیار صمیمی هستید

ihr

 شما -- حالت صمیمی و دوستانه برای مخاطب قراردادن یک جمع چند نفره

Sie

 شما -- حالت محترمانه برای مخاطب قرار دادن یک نفر

 Sie

 شما-- حالت محترمانه و رسمی برای مخاطب قرار دادن یک جمع چند نفره

er

 او (مذکر)

 sie

 آنها -- برای تمامی کلمات مذکر ، مونث ، خنثی

es

 او (خنثی)

sie

 او (مونث)

در جدول بالا که برایتان قرار دادم تمامی ضمایر شخصی را قرار دادم.هیچ نگران نباشید بسیار ساده و آسان است.شاید تعجب کرده باشید که کلمه Sie چندین بار در این جدول آمده است شاید بپرسید چگونه بفهمیم کدام است.خوب این خیلی راحت است با استفاده از فعلی که در جمله می آید راحت می توان فهمید منظور کدام است.درباره فعل ها در درس های بعدی بیشتر برایتان توضیح می دهم.

راه دیگری هم وجود دارد.هرجا کلمه Sie با  حرف بزرگ آمد منظور Sie است که برای احترام استفاده می شود و این کلمه فقط معنی شما می دهد (چقدر راحت)

نکته مهم :در زبان آلمانی کلمات خنثی ، مذکر و مونث  در هر کجای جمله که باشند حرف اولشان بزرگ نوشته می شود.

Das ist ein Buch---------این یک کتاب است

اگر به جمله بالا نگاه کنید متوجه می شوید که حرف اول  کلمه Buch با حرف بزرگ نوشته شده است و این برای کلیه کلمات صادق است و در صورت کوچک نوشتن غلط است. و به سادگی می توانید نکته فوق را به خاطر بسپارید.

من منتظر نظرات شما هستم تا بتوانم درس بعدی را شروع کنم.اگر مشکل یا سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید.

علی نوری

آموزش زبان آلمانی -- درس چهارم

اعداد در زبان آلمانی(بخش دوم)

درس امروزی که من می خواهم شروع کنم ادامه درس قبلی این وبلاگ است.پس برای آشنایی بیشتر سری هم به درس سوم بزنید.

خوب نکته مهمی که باید بگویم این است که در آلمانی تمامی اعداد مونث هستند.

خوب من در جدول زیر اعداد را با تلفظشان قرار داده ام.

 
آلمانی تلفظ

معنی فارسی

 null

 /نُل/

صفر

 eins /آینس/   یک
 zwei /تسوای / دو 
 drei /دِقای/   سه
 vier /فیه/   چهار
 fünf /فونف/   پنج
 sechs /زکس/   شش
 sieben /زیبن /  هفت
 acht /آخت/   هشت
 neun /نُین /  نه
 zehn /تسین /  ده
 elf / اِلف/  یازده
 zwölf /تسوُلف/   دوازده
 dreizehn /دِقایت سین/   سیزده
 vierzehn /فیهت سین/   چهارده
 fünfzehn /فونفت سین/   پانزده
 sechzehn /زِشت سین/   شانزده
 siebzehn /زیبت سین/   هفده
 achtzehn  /آخت سین/  هیجده
 neunzehn /نوینت سین/   نوزده
 zwanzig /تسوانتسیش/   بیست
 einundzwanzig /آین اُنت تسوانتسیش/  بیست و یک
 dreißig /قایسیش/  سی
 einunddreßig /آین اُنت دقایسیش/  سی و یک
 vierzig /فیهت سیش/  چهل
 fünfzig /فونفت سیش/  پنجاه
 sechzig

 /زشت سیش/

 شصت

 siebzig

/زیبت سیش/ 

 هفتاد

 achtzig

 /آخت سیش/

 هشتاد

 neunzig

 /نوینت سیش/

 نود

 hundert

 /هوندِرت/

 صد

 hunderteins

 /هوندرت آینس/

 صد و یک

 zweihundert

/تسوای هوندِرت/ 

 دویست

 tausend

/تاو زِند/ 

 هزار

 zehntausend

/تسن تاو زند /

 ده هزار

 hunderttausend

/هوندرت تاو زند/ 

 صد هزار

 dreihunderttausendvierhundert

 /دقای هوندرت تاوزند فیه هوندِرت/

 سیصد هزار و چهارصد

 eine Million

 /آینه میلیون/

یک میلیون 

 eine Milliarde

 /آینه میلیادِ/

  یک میلیارد

 
 
 
  یک نکته جالب اینکه آلمانی ها برای مثال عدد سیصد هزار و چهارصد را به صورت حروفی چسبیده به هم می نویسند که می شود: dreihunderttausendvierhundert که کلمه طولانی است و همانطور هم می خوانند و این مورد در مورد سایر اعداد نیز صدق می کند و به طور کلی اعدادشان را به صورت حروفی پشت سر هم می نویسند و می خوانند.
خوب دوستان امیدوارم این درس را کامل یاد گرفته باشید .لطفا در قسمت نظرات هم حتما نظراتتان درباره این پست بنویسید.
ممنون
علی نوری

آموزش زبان آلمانی -- درس سوم

اعداد در زبان آلمانی(بخش اول)

سلام.

امروز من در این پست می خواهم بخش اول آموزش اعداد در زبان آلمانی را به شما آموزش دهم.لطفا پس از مطالعه این درس سری هم به پست "لغات مشترک آلمانی و سایر زبان ها(به ویژه فارسی) مطلب 1" بزنید. که نکات جالبی درباره اعداد در زبان آلمانی نوشته ام که مطمئنا برایتان جالب خواهد بود.

قبل از هر چیز با توجه به این که دوستان از من خواسته بودند از نکات جالب زبان آلمانی بیشتر بگویم  می خواهم به نکته جالب دیگری اشاره کنم ولی اینبار درباره اعداد.

یادتان هست که در ریاضیات(به ویژه در  دوران دبیرستان) می گفتیم که "از اجتماع اعداد طبیعی با قرینه های این اعداد و هم چنین عدد صفر ، مجموعه ای ایجاد می شود به نام اعداد صحیح "

لابد باز به خاطر دارید که آنرا با حرف Z نشان می دادیم.خوب این حرف مخفف کلمه Zahlen در زبان آلمانی است.

نکته جالبتر اینکه انگلیسی زبان ها آمدند به جای آن از حرف I که مخفف کلمه انگلیسی Integer است استفاده کردند ولی می بینید که هنوز از حرف Z که مخفف یک کلمه آلمانی است خیلی بیشتر استفاده می شود و زور انگلیسی ها لااقل در این مورد به آلمانی ها نرسید.

خوب همانطور که گفته بودم قرار بود زبان آلمانی را با متدی جدید به شما بیاموزم ، مطلبی را که در بالا ارایه کردم قسمت کوچکی از این متد بود که مطمئنا در یادگیری زبان آلمانی فوق العاده به شما کمک می کند ولی فراموش نکنید نظر هم  بدهید.

خوب این مقدمه ای بود جالب برای بادگیری مبحث ساده و راحت اعداد در ربان آلمانی که آنرا در درس بعدی کامل توضیح خواهم داد.

پس تا درس بعدی

 Auf Wiedersehen

(به آلمانی یعنی خداحافظ )

اطلاعات عمومی درباره کشورهای آلمانی زبان -- بخش اول

اطلاعات عمومی درباره کشور آلمان:

آلمان کشور وسیعی است که در میانه اروپا قرار دارد و با ۹ کشور دیگر هم مرز است .آلمان شرقی و غربی در سال ۱۹۹۰ میلادی با هم متحد شدند.

مساحت این کشور برابر با ۳۵۷۰۲۲ کیلومتر مربع است. این کشور جمعیتی بالغ بر ۸۳۲۵۱۸۵۱ نفر در خود گنجانده است.پایتخت این کشور برلین می باشد .مردم این کشور به زبان آلمانی سخن می گویند .

کشاورزی و صنعت  :

فقط حدود ۶ درصد از مردم آلمان کشاورزند و محصولاتی چون گندم ، کتان ، جو ، سیب زمینی  و انگور به عمل می آورند.بیش تر مردم آلمان در صنعت و بخش خدمات کار می کنند .در بیشتر جاهای این کشور کارخانه وجود دارد - منطقه رور قلب صنعت آهن ، فولاد و مواد شیمایی است.کالاهای آلمانی عبارت است از : خودرو ، دوربین ، کامپیوتر و پارچه .

جاده ها:

یکی از صنایع پررونق آلمان خودروسازی است.و بیش تر مردم وسیله نقلیه شخصی دارند. در این کشور از دهه ۱۹۳۰ آزادراه ساخته اند.شبکه راه آهن نیز جدید  و کارا است.کرجی ها روی رود راین و سایر رودها و کانال ها بار جابجا می کنند.

آلمان بعد از ژاپن و ایالت متحده آمریکا سومین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان است هر سال کارخانه های خودروسازی از سراسر دنیا آخرین مدل های خود را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به نمایش می گذارند

غذا ، جشنواره و فراغت :

آلمانی ها از آشپزی خوب و دل چسب لذت می برند . یکی از جشنواره های مشهور سالانه این کشور که در ماه اکتبر برگزار می شود جشنواره مونیخ است.از جمله غذاهای رایج آلمانی ها می توان سوسیس ، کلم ،شیرینی خامه ای و پنیر دودی اشاره کرد.بسیاری از مردم با پرداختن به فوتبال ، تنیس،راهپیمایی ، کوهنوردی و قایق رانی خستگی کار یکنواخت در کارخانه ها و اداره ها را جبران می کنند.

هنر و معماری :

در آلمان فیلسوف هایی چون کانت و هگل و نویسنده هایی مانند گوته و شیلر پرورش یافته اند .

باخ ، بتهوون ، واگنر و برامس موسیقی دانان مشهور آلمان هستند. خودرو را دو مهندس آلمانی به نام های دایملر و بنز اختراع کردند. و دانشمندان آلمانی در زمینه ساخت موتور جت و موشک فضایی پیشگام بوده اند.

این کشور به سبب ساختن ظرف های چینی و معماری که در بسیاری از کلیساهای باشکوه و قصر ها دیده می شود مشهور است.

جنگ و بازسازی :

آلمان صدها سال دارای دولت های محلی کوچکی بود که هر یک حاکم خاصی داشت. در قرن هجدهم حکومت پروس به قویترین حکومت آلمان تبدیل شد و سایر حکومت ها را با هم متحد کرد.در سال ۱۸۷۱ میلادی امپراتوری آلمان به و جود آمد.آلمان در جنگ جهانی اول(۱۹۱۸-۱۹۱۴) شکست سختی خورد.سپس آدولف هیتلر دیکتاتور نازی بر آن حکومت کرد  که کشور آلمان را به جنگ دوم جهانی (۱۹۳۹-۱۹۴۵) کشاند و باعث قتل میلیون ها انسان شد.شکست در این جنگ سبب تقسیم آلمان به دو بخش شد.آلمان شرقی را کمونیست ها اداره می کردند و آلمان غربی به یک کشور ثروتمند سرمایه دار تبدیل شد. در سال ۱۹۹۰ میلادی دو آلمان یکی شدند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری به وجود آمد .اما کشور آلمان هنوز یک نیروی سیاسی و اقتصادی قدرتمند در اتحادیه اروپا است.

آموزش زبان آلمانی -- درس دوم

امروز با درس دوم آموزش زبان آلمانی در خدمت شما هستم.

محتوای درس امروز بیشتر درباره حروف تعریف معین در زبان آلمانی است.

برای اینکه زیاد شما را سردرگم نکرده باشم ، اول درباره اسم در زبان آلمانی صحبت می کنم.

در زبان آلمانی جنسیت اسم بر سه نوع است :

۱- مذکر

۲- مونث

۳ - خنثی

البته برای یادگیری این که کلمه ای مذکر ، مونث و یا خنثی خواهد بود یا نه ، هیچ روش خاصی وجود ندارد و برای فراگیری آنها باید آنها را حفظ کرد و به عبارت دیگر با تمرین می توان مذکر ، مونث و یا خنثی بودن اسم را یاد گرفت.

حرف تعریف پیش از اسم می آید و جنسیت آن را از نظر دستور زبان تعیین می کند.پس بهترین روشی را که من به شما برای یادگیری اسم از لحاظ مذکر ، مونث و خنثی بودن آن به شما پیشنهاد می کنم این است که حرف تعریف هر اسم را به همراه خود آن اسم فرابگیرید. با این روش جنسیت هر اسمی را در زبان آلمانی کاملا به خاطر خواهید سپرد.

لذا برای اسم های زیر همیشه از حرف تعریف معین مربوط به آن اسم استفاده کنید:

 Der

 مذکر
 Die  مونث
 Das خنثی

برای مثال :

 

 Der  Fußball

 بازی فوتبال (مذکر)
 Die  Stadt  شهر (مونث)
 Das  Buch  کتاب (خنثی)

پس شما اگر می خواهید واژه Buch و مذکر ، مونث و یا خنثی بودن آن را یاد بگیرید بهتر است آنرا به شکل Das Buch فرابگیرید که برای همیشه خنثی بودن این کلمه را نیز به خاطر خواهید سپرد.

درس دوم آموزش زبان آلمانی نیز در اینجا به پایان رسید.در درس بعدی مثال های بیشتری در این مورد خواهم آورد.

سوالات و نظرات خود در رابطه با این درس را می توانید در بخش  نظرات این پست درج نمایید.من نیز سعی خواهم کرد در کوتاهترین زمان به آنها پاسخ دهم.

علی نوری

آموزش زبان آلمانی -- درس اول

سلام خدمت شما علاقمندان زبان آلمانی

با هم درس اول  آموزش زبان آلمانی را شروع می کنیم.

برای یادگیری زبان آلمانی یکسری لغات پایه وجود دارد که من در این درس آنها را برای شما به همراه تلفظ آنها ذکر کرده ام.سعی کنید این لغات را کاملا فراگیرید چون در بیشتر مکالمات آلمانی آنها را خواهید دید.

آلمانی تلفظ

معنی فارسی

 Guten Tag

/گوتِن تاک/

روز بخیر
 Bitte /بیته/ لطفا
 Danke /دانکه/ متشکرم
 Ja /یا/ بله
 Nein /ناین/ خیر
 Entschuldigung /اِنت شولدیگُنگ/ متاسفم ، ببخشید
 Wie bitte? /وی بیته/ چی فرمودید؟
 Ich weiß nicht /ایش وایس نیشت/ نمی دانم
 Herr /هق/ آقا
 Frau /فقاو/ خانم
 Die Stadt /اِش تات/ شهر(درباره Die ، Das ، Der در درسهای بعدی بیشتر توضیح داده خواهد شد)
 Deutsch /دویتچ/  زیان آلمانی
 Ich heiße ... /ایش هایسه/  نام من ... است.
 Wie geht's? /وی گِهتس/ چطورید ؟(احوالپرسی غیر رسمی و دوستانه)
 Wie geht es Ihnen?

/وی گهت اِس ایهنِن/

حال شما چطور است؟(در احوالپرسی رسمی و مودبانه)
 Wie spät ist es?

/وی اِشپت ایست اِس/

ساعت چند است؟
 angenehm /آن گِنیم/ از ملاقات شما خوشبختم
 Sprechen Sie  Englisch?

/اِشپِقِشین زی انگلیش/

آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟
 Das ist ... /داس ایست/ این .... هست.
 Jahre /یاهقِه/ سال

خوب درس اول آموزش زبان آلمانی به پایان رسید در درس های بعدی ، لغات بیشتری را کار خواهیم کرد.

نظراتتان را هم درباره آموزشها ، در قسمت نظرات وبلاگ بیان کنید.

لغات مشترک آلمانی و سایر زبان ها(به ویژه فارسی) مطلب 1

در درس قبلی حروف الفبا آلمانی را کار کردیم ولی همانطور که قول داده بودم قصد دارم در بین دروس آلمانی که به شما می آموزم مطالب جالبی هم مطرح کنم که در جاهای دیگر کمتر با آن مواجه شده اید(یا اینکه اصلا با آن مواجه نشده اید). قبل از اینکه بروم سراغ بقیه آموزش آلمانی و کار اصلی خود را شروع کنیم گفته بودم کلمات مشترک آلمانی و سایر زبان ها به ویژه فارسی را بین درس ها بیان می کنم.خوب برای اینکه هنوز زیاد درباره این زبان برایتان توضیح نداده ام و ممکن است زیاد با این زبان آشنا نباشید مطلبی را همانطور که قول داده بودم به عنوان نمونه در زیر قرار داده ام در درس های بعدی مطالب در این سبک بیشتر قرار می دهم  امیدوارم با خواندن مطلب زیر  به زبان آلمانی بیشتر  علاقمند خواهید شد :

زبان آلمانی و پارسی چند هزار سال پیش بسیار شبیه هم بوده اند و هنوز هم پس از گذشت سالیان دراز تقریبا در برخی از جهات شبیه به  هم مانده اند برای تشویق شما من چند نمونه از شباهت های این دو زبان را برایتان بیان می کنم :


-
در شمارش از یک مدل پیروی می کنند ، برای نمونه عدد 65 در زبان پارسی (که هنوز در بسیاری از روستا ها این جور مانده است) به شکل پنج و شصت و نه شصت و پنج خونده می شه ، در آلمانی هم دقیقا این جوره

25 ---> fünfundzwanzig

(که fünf یعنی عدد ۵ و zwanzing نیز یعنی عدد 20)

-
در هر دو زبان ، مادر (Mutter)، پدر (Vater)، برادر (Bruder)، دختر (Tochter) و کلی واژه های دیگه مانند کلمه است (ist)  ، عدد هشت و حتی عدد نه (Acht , Neun)  مشترک هستند ...

-
ساختار جمله در آلمانی با زبان ما تقریبا یکسان و اصلا مانند انگلیسی نیست ...چند نمونه برای روشن تر شدن
:

Ich möchte nach Iran fahren

معنی لغتی:

من - می خواهم - به -ایران - بروم (رفتن
)

از درس بعدی آموزش اصلی زبان آلمانی را شروع خواهم کرد.

نظر فراموش نشود ...

علی نوری

حروف الفبای زبان آلمانی

خوب اولین درس آموزش زبان آلمانی را با معرفی حروف الفبای این زبان آغاز می کنم.

الفبای رسمی زبان آلمانی متشکل از ۲۶ حرف است که هر یک از این حروف تلفظ خاصی دارد که من در زیر، آنها را به همراه تلفظشان قرار داده ام تا شما بتوانید بهتر با آنها آشنا شوید.

 

حرف تلفظ حرف

تلفظ

A آ
N

اِن

B بِ
O

اُ

C

سِ

P

پ

D د
Q

کو

E اِ R

اق(بین خ و ق)

F اِف
S

اِس

G گِ
T

تِ

H ها U

او

I ای
V

فاو

J یوت W

و

K کا
X

ایکس

L اِل Y

اُپسیلون

M اِم
Z

(ت)ست

 البته در زبان آلمانی حروف دیگری  را نیز مشاهده خواهید کرد این حروف عبارتند از :

ä    ,  ö   ,   ü  ,   ß

درباره این حروف نیز در درس های بعدی بیشتر توضیح خواهم داد.

برای آشنایی بهتر با تلفظ حروف الفبای آلمانی فایل صوتی زیر را دانلود نمایید: 

دانلود فایل تلفظ الفبای آلمانی

حجم :433 کیلوبایت

لطفا نظرات خود را نیز بیان کنید تا من بتوانم در آموزش ها بازبینی های لازم را به عمل آورم.ممنون

به وبلاگ آموزش زبان آلمانی خوش آمدید !

سلام خدمت همه شما دوستان عزیز و علاقمندان  زبان آلمانی

هدف من از ایجاد این وبلاگ آموزش و تدریس زبان آلمانی به علاقمندان این زبان شیرین است.

من قصد دارم در این وبلاگ به آنچه  که کمتر در سایت های  آموزش زبان آلمانی می بینیم بپردازم و نکته های شیرینی را که در این زبان وجود دارد را برایتان بیان کنم و بیشترین سعی خود را خواهم کرد که این زبان را با جدیدترین و کارآمدترین متدهای اثبات شده برایتان توضیح دهم. البته یکسری برنامه جالب نیز در نظر گرفته ام مثلا بیان لغات مشترک زبان آلمانی با سایر زبان ها به ویژه زبان شیرین فارسی که بسیار جالب توجه می باشد البته برنامه های دیگری نیز دارم که ان شاء الله در صورتی که مشاهده کردم این وبلاگ مورد استقبال قرار گیرد آنها را ارایه می کنم و در صورتی که شما هر گونه سوال ، نظر و انتقادی را داشتید می توانید در بخش نظرات عنوان کنید یا این که از طریق ایمیل با من درمیان بگذارید .

با تشکر بسیار از شما علاقمندان زبان آلمانی

علی نوری