یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

ماضی نقلی استمراری

توصیف کننده عملی است که در گذشته شروع شده و بصورت استمرار تا لحظه حال ادامه پیدا کرده و هنوزم ادامه خواهد داشت؛فرمول این زمان به قرار زیر است:

ing+فعل اصلی+been+have/has+فاعل

مثال:

من دو ساعت است که مشغول خواندن این کتاب هستم
I have been reading this book for two hours.

جمله فوق نشان میدهد که فاعل جمله از دو ساعت پیش شروع به خواندن کتاب نموده و این عمل تا حالا ادامه پیدا کرده و اکنون که گوینده صحبت می کند نیز ادامه دارد.

برای سوالی کردن این زمان کافیست افعال کمکی have , has را در ابتدای جمله قبل از فاعل قرار دهیم؛مثال:

آیا نیم ساعت است که او مشغول صرف شام است؟
Has he been eating dinner for half an hour?

برای منفی کردن این زمان کافیست کلمه not را مستقیما بعد از افعال کمکی has ‎, have قرار دهیم؛مثال:

من مدت ده سال نیست که دارم کار می کنم
I haven't been working for ten years

برای منفی سوالی کردن ماضی نقلی استمراری بهتر است have not , has not را بصورت فرم مخفف در ابتدای جمله قبل از فاعل بکار ببریم؛مثال:

آیا شما مدت دو ساعت مشغول نوشتن نبوده اید؟(آیا شما دو ساعت نیست که دارید می نویسید؟
Haven't you been writing for two hours?

توجه:همانطوریکه می دانید ترجمه جملات ماضی نقلی استمراری عینا مانند ترجمه زمان حال استمراری است ولی یک نکته مهم در این بحث وجود دارد که مانع از اشتباه دانشجویان در این دو زمان خواهد شد و آن اینست که در ترجمه زمان ماضی نقلی استمراری مدت انجام عمل در جمله ذکر می گردد و حال آنکه در زمان حال استمراری هیچگونه اشاره ای به مدت زمان نمی شود و فقط قیود زمان مانند now, at present و غیره در جمله بکار رفته و عمل در حال انجام شدن است

من حالا دارم مطالعه می کنم
I am studying now
من نیم ساعت است که دارم مطالعه میکنم
I have been studying for half an hour

نکته مهم:اگر در تست های 4 جوابی کلمه now همراه با طول زمان در جمله ای ظاهر شود؛زمان جمله ماضی نقلی استمراری و اگر بدون طول زمان مشاهده گردد؛جمله زمان حال استمراری می باشد.مثال:

او الان مدت 15 سال است که در اداره پست کار می کند
He has been working in the post office for 15 years now
او الان در اداره پست مشغول کار است He is working in the post office now




منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد