یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

مقایسه ماضی نقلی استمراری با ماضی نقلی

همانطوریکه در شرح این زمان گذشت ماضی نقلی استمراری توصیف می کند عملی را که در گذشته شروع و تا حال ادامه داشته و هنوز هم ادامه دارد.

و حال آنکه یکی از موارد استعمال ماضی نقلی توصیف کننده عملی است که در گذشته نامعلوم بوقوع پیوسته باشد. فعل to read (خواندن) را در دو زمان با یکدیگر مقایسه می کنیم:


من این کتاب را قبلا خوانده ام(خواندن این کتاب قبلا انجام شده)
I have read this book before
من مدت سه ساعت است که مشغول خواندن این کتاب هستم(عمل خواندن در لحظه حال نیز ادامه دارد)
I have been reading this book for three hours


نکته مهم:همانطوریکه می دانید یکی از موارد استعمال ماضی نقلی عینا مانند ماضی نقلی استمراری است و در این حالت می توان از هر دو زمان برای یک فعل معین استفاده کرد و معنای هر دو جمله یکسان است و این اغلب در مورد افعالی از قبیل work,teach,smoke,live,learn,study و نظایر این ها مصداق پیدا می کند؛برای هر کدام از افعال فوق دو جمله مثال آورده می شود


من مدت دو سال است که در اینجا مشغول کار هستم
I have worked here for two years
I have been working here for two years
مدت دو سال است که انگلیسی یاد میگیرد
He has learned english for two years
He has been learning english for two years
مدت نیم ساعت است که مشغول مطالعه آن هستم
I have studied it for an hour
I have been studying it for an hour


تذکر مهم:کلمه for و since اکثرا همانند ماضی نقلی با ماضی نقلی استمراری نیز بکار می روند.


و این خود وجه تشخیص خوبی برای شناسایی این دو زمان در تست های چهار جوابی می باشد؛چنانچه در تستی هر دو زمان جز گزینه ها باشند ماضی نقلی استمراری مقدم است.


چه مدت است که مشغول شنا کردن هستید؟
How long have you been swimming?
نیم ساعت است که مشغول شنا کردن هستم
I have been swimming for half an hour
از کی تا حالا مشغول شنا کردن هستید؟
Since when have you been swimming?
از ساعت سه تا کنون مشغول شنا کردن هستم


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 2 + ارسال نظر
migmig 20 - آذر‌ماه - 1392 ساعت 08:58 ب.ظ

بسیار بسیار عالی خیلی ممنونم هزارتا

Mansour 11 - خرداد‌ماه - 1390 ساعت 10:02 ق.ظ http://Mansoursh.blogsky.com

سلام وب جالب واموزنده ای دارین مرسی از این همه تلاش/دوست دارم تبادل لینک کنیم منوبا اسم بیوگرافی افراد مشهورو دانلودنرم افزارهای موبایل لینک کن وخبرم بده تا لینکت کنم/و رو تبلیغات وبلاگ هم کلیک کن/دراخر بازم تشکرواگه دوست داشتی لوگوی ماروهم دروبلاگت بزار /واقعاوب خوب واموزسی بسیارجالبی داری/بای

لینک شدید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد