یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

شناسایی ماضی بعید در تست های چهار جوابی

الف : ماضی بعید اکثرا با یک زمان گذشته ساده بکار می رود و این خود یک وجه تشخیص این زمان است جملات زیر را با توجه به کلماتی که با آنها همراه هستند خوب به خاطر بسپارید

قبل از اینکه به اینجا بیاید او کتابش را تمام کرده بود
Before you came here, he had finished his book
من مطمئن بودم که او را قبلا دیده ام(او را قبلا دیده بودم)
I was sure that i had seen him before


ب: بعد از as soon as , after در زمان گذشته اکثرا ماضی بعید بکار می رود و بعد از before , until اکثرا گذشته ساده ؛برای هر کدام مثالی می آوریم:


بعد از اینکه کارش را تمام کرده بود به منزل رفت(ماضی بعید بعد از after )
After he had finished work , he went home.


به مجرد اینکه اتاق را ترک کرد؛من رادیو را روشن کردم
As soon as he had left the room,i turned on the radio


قبل از اینکه بمیرد برای مدت سه هفته مریض بود(گذشته ساده بعد از before )
Before he died, he had been ill for three weeks


من مسئله را نفهمیده بودم تا اینکه او آنرا توضیح داد(گذشته ساده بعد از until )
I had not understood the problem until he explained it


برای یادگیری مطالب فوق دو فرمول زیر را خوب بخاطر بسپارید:


فرمول الف:
گذشته ساده + ماضی بعید + as soon as یا after


فرمول ب:
ماضی بعید + گذشته ساده + before


کلمه already در معنی قبلا تقریبا مترادف (قبلا)before می باشد با این تفاوت که already بعد از had و before در آخر جمله بکار میرود؛مثال:


او تصور کرد که علی قبلا ما را دیده است(دیده بود)
He thought that ali had already seen us.
He thought that ali had seen us before.


نکته مهم: بجای بکار بردن (ماضی بعید+after‎ ) می توان بعد ازafter از (اسم مفعول+having )استفاده کرده و یا (اسم مفعول+having )را بدون حرف اضافه after در ابتدای جمله بکار برده و یا از (ing +فعل اصلی) بعد از after در ابتدای جمله استفاده کرد؛مثال:


بعد از اینکه صبحانه اش را خورد به اداره رفت
After he had eaten his breakfast ,he went to his office.
After having eaten his breakfast , he went to his office.
Having eaten his breakfast ,he went to his office.
After eating his breakfast ,he went to his office.

منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد