یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

ماضی بعید استمراری

این زمان توصیف کننده عملی است که در زمان گذشته دور قبل از یک زمان گذشته ساده بصورت استمرار بوقوع پیوسته باشد؛فرمول:

Ing + فعل اصلی + been + had + فاعل
مثال:

وقتیکه شما وارد شدید؛من مدت دو ساعت بود که مشغول خواندن کتاب بودم
When you arrived,i had been reading book for two hours

برای روشن شدن کاربرد این زمان به جمله زیر و ساعت شروع و ختم عمل توجه کنید:

ساعت 1 (شروع عمل بعید)<__________ساعت 3 (گذشته)__________>ساعت 6 (حال)

وقتیکه شما آمدید؛(ساعت 3 )من مدت دو ساعت بود که مشغول خواندن کتاب بودم.
یعنی عمل خواندن از ساعت یک بعداز ظهر شروع شده و تا ساعت 3 ادامه داشته و وقتیکه شما آمدید قطع شده است.


شناسایی این زمان در تست های چهار جوابی:


1_ این زمان بایستی حتما با یک زمان گذشته ساده همراه باشد.


2_ (طول زمان+حرف اضافه for )همراه آن می باشد؛مثال:


وقتیکه او به منزل رسید من مدت دو ساعت بود که مشغول مطالعه بودم
When he got home , i had been studying for 2 hours.

برای منفی کردن زمان ماضی بعید استمراری کلمه not را بعد از فعل کمکی had قرار می دهیم؛مثال:


وقتیکه شما به دیدن من آمدید ؛من دو ساعت نبود که مشغول کار کردن بودم
When you came to see me, i had not been working for two hours

به جملات زیر توجه کنید:


آیا علی قبل از اینکه به انگلستان برود؛در ایران مشغول فرا گرفتن انگلیسی بود؟
Had ali been learning english in iran before he went to england?

آیا زمانیکه به آن شرکت رفتید شما در جای دیگه مشغول به کار بودید؟
Had you been working anywhere when when you went to that company?

چه مدت مشغول تدریس بودید زمانیکه به اینجا آمدید؟
How long had you been teaching when you came here?

وقتیکه اینجا آمدم من مدت 7 سال بود که درس میدادم
When i came here , i had been teaching for seven years

منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد