یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

افعال خودکار در زمان استمراری


بعضی از افعال که اغلب بیان کننده احساس هستند؛بصورت استمرار در زمان های استمراری بکار نمی روند

Imagine
Realize
Feel
Think
Forgive
Smell
Taste
Forget
Believe
Remember
Know
Owe
Hate
Need
Dislike
Suppose
See
Understand
Notice
Have
Possess
Seem
Want
Hear
Recognize
Own
Hope
Belong to
Wish
Like

تذکر 1:
فعل consider چنانچه در معنای تصور کردن بکار رود ing نمی گیرد ولی چنانچه در معنای بررسی کردن بکار رود ing می گیرد؛مثال
تصور میکنم شما در اشتباه هستید
I consider you are mistaken
من مشغول بررسی امر ازدواج هستم
I am considering getting married
تذکر 2:
فعل feel چنانچه در معنای احساس کردن بکار رود ing نمی گیرد ولی چنانچه در معنای لمس کردن باشد ing می گیرد؛مثال:
احساس میکنم که او مایل نیست بیاید
I feel that he doesn't like to come
من دارم این پارچه را لمس می کنم
I am feeling this material
تذکر 3:
فعل like اگر در معنای دوست داشتن بکار رود ing نمی گیرد ولی چنانچه در معنای لذت بردن بکار رود ing می گیرد؛مثال
من این کتاب را خیلی دوست دارم
I like this book very much
دارم از این فیلم لذت می برم
I am liking this film
تذکر 4:
فعل taste چنانچه در معنای مزه دادن بکار رود ing نمی گیرد ولی چنانچه در معنای چشیدن باشد ing می گیرد؛مثال
سیب مزه شیرینی دارد
The apple tastes sweet
دارم سوپ را می چشم
I am tasting the soup


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد