یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

فعل کمکی do

همانطوریکه می دانید این فعل دارای مشتقات does,did می باشد که در جملات سوالی و منفی زمان های حال و گذشته ساده بکار می روند؛مثال:

آیا شما هر روز به اینجا می آیید؟
Do you come here everyday?

او با من زندگی نمی کند
He does not live with us

آیا او هفته قبل شما را به جشن عروسی دعوت کرد؟
Did he invite you to his wedding celebration last week?

تبصره: فعل do نه تنها یک فعل کمکی محسوب می شود بلکه نقش اصلی را نیز در جمله بازی می کند؛مثال:

من همیشه تکلیفم را با دقت انجام می دهم
I always do my homework carefully

فعل do برای تاکی عملی در جملات مثبت زمان های حال و گذشته نیز بکار می رود؛مثال:

من سعی می کنم انگلیسی یاد بگیرم
I do try to learn english

این جملات زمانی بکار می رود که مثلا مخاطب شما در مورد انجام عملی حرف شما را قبول نداشته باشد؛شما بخواهید با تاکید نشان دهید که آن کار را انجام داده یا می دهید مثلا در جمله زیر:

من مطمئنم شما آنجا نرفتید
I am sure you did not go there

ولی من رفتم(تاکید در رفتن)
But i did go

فعل کمکی do قبل از وجه امری برای تاکید نیز بکار می رود؛مثال:

لطفا داخل شوید
Do come in

منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد