یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

فعل کمکی have

از فعل کمکی have,has برای ساختن ماضی نقلی و ماضی نقلی استمراری و از فعل کمکی had برای ساختن ماضی بعید و ماضی استمراری استفاده می شود؛مثال:

من این کتاب را قبلا خوانده ام
I have read this book before

مدت دو سال است که انگلیسی یاد میگیرم
I have been learning english for two years

وقتیکه شما تلفن کردید من منزل را ترک کرده بودم
When you telephoned ,i had left home

تبصره:فعل have نه تنها یک فعل کمکی محسوب می گردد بلکه به عنوان فعل اصلی نیز در جملات مثبت بکار میرود؛مثال:

من دوستی در انگلستان دارم
I have a friend in england

بدیهی است برای سوالی و منفی کردن این فعل باید از do,does و در زمان گذشته از did استفاده نمود؛مثال:

من دوستی در انگلستان ندارم
I don't have any friends in england

ما سال قبل باغ بزرگی در کرج نداشتیم
We did not have a large garden in karaj last year

توجه: فعل have علاوه بر معنی داشتن دارای معانی مختلفی از قبیل نوشیدن؛خوردن؛دریافت کردن می باشد که در حالت فعل اصلی از آن استفاده می شود؛برای هر کدام از معانی فوق مثالی می آوریم:

من هر روز صبح یک لیوان شیر می نوشم
I have a glass of milk every morning

من معمولا ساعت 2 ناهار می خورم
I usually have lunch at 2 o'clock

هفته گذشته از او نامه ای دریافت کردم
I had a letter from her last week=i received a letter

توجه:چنانچه بعد از have از حرف اضافه to استفاده کنیم معنی must (مجبور بودن) را می دهد و می توان از have got to نیز بجای آن استفاده نمود؛مثال:

من مجبورم بروم چون او منتظر من است
I must go because she is waiting for me
I have to go because she is waiting for me
I have got to go because she is waiting for me

منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد 18 - تیر‌ماه - 1390 ساعت 10:01 ب.ظ

سلامئممنون واقعا نکته جالبی بود که استفاده کردم
لطف کنید منبع این مطلب رو قرار بدید که از بقیه مطالب استفاده کنیم

سلام
خواهش میکنم
منبع تمامی مطالب رو در قسمت درباره من وبلاگ نوشتم که از کتاب چه کسانی استفاده میشه
موفق باشید

مهتاب 14 - خرداد‌ماه - 1390 ساعت 02:06 ق.ظ

سلام این همون اهنگی که بهتون گفتم لطفا برام ترجمش کنید خیلی ممنون میشم http://s1.picofile.com/file/6754870220/Matin2Hanjereh_Non_Stop.mp3.html

سلام
دانلودش کردم و گوش کردم اما متاسفانه یه قسمتایی اصلا متوجه نمیشم چی میگه که بتونم کمکتون کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد