یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

انجام تکالیف خواندنی

خواندن مهارتی منفعل آنچنانکه در مقایسه با صحبت کردن و نوشتن ممکن است به نظر آید نیست.

خواندن در واقع نوعی گفتگو بین خواننده و نویسنده است و به اندازه مکالمه هوشمندانه و فعال است و مشارکت خواننده را می طلبد: مانند پرسیدن سوالات؛ارزشیابی جوابها؛خلاصه کردن عقاید و سپس پرسیدن سوالات بیشتر و غیره.

برای انجام تکالیف خواندنی تکنیک مفیدی به نام اس.کیو.تری آر(sq3r) وجود دارد؛این رمز به معنی بررسی کردن(survey)؛سوال کردن(question)؛خواندن(read)؛از بر گفتن(recite)؛و مرور کردن(review)است.پنج مرحله موفقیت آمیزی که باید هنگام خواندن مطالب درسی در پی هم انجام شود.

1_ بررسی کردن: هنگامیکه مطالعه بخشی از یک کتاب درسی به شما تکلیف داده می شود؛ابتدا صفحات مربوطه را بررسی کنید تا درباره مطلب یک ایده کلی پیدا کنید.

سرفصل ها را سریعا بطور سطحی مرور کنید؛به عکس ها ؛نمودارها و اشکال هندسی نگاه کنید و ببینید که آیا در آخر بخش ؛سوالات و یا خلاصه ای وجود دارد.

2_ سوال کردن: بعد از یک بررسی سریع از خودتان در مورد مطلبی که بررسی کرده اید سوال کنید؛این به شما کمک می کند که هدفدار مطالعه کنید و در جستجوی جواب های بخصوصی بوده و نکات مهمی از اطلاعات را پیش بینی کنید.

3_ خواندن: سپس با حداکثر سرعتی که امکان دارد متن را بخوانید زیرا می دانید که در جستجوی چه چیزی هستید و به کجا می روید.

اگر قبلا مطلب را بررسی نکرده اید و سوالاتی را که در جستجوی جوابهایشان باشید در نظر نگرفته اید؛سرعت خواندنتان باید بیشتر باشد.

4_ از بر گفتن: در انتهای هر بخش مطلب را با از بر گفتن نکات مهم آن برای خودتان خلاصه کنید.

این به شما کمک می کند که اطلاعاتی را که خوانده اید استحکام ببخشید و آنها را به اطلاعات قبلی ربط داده و خودتان را برای دریافت مطالب بعدی آماده کنید.

5_ مرور کردن: سرانجام هنگامی که تکلیف خود را به انجام رساندید فورا مطلب را دوباره مرور کنید تا تشکیل کلیتی را بدهد.

هم چنین زمانی که تکلیف بعدی را در همان کتاب انجام می دهید مطالب قبلی را دوره کرده و یک مرور سریع برای یادآوری انجام دهید.

اگرچه هر بخشی به تنهایی و در اوقات مختلف خوانده می شود ولی همه با هم در یک نظام کلی از مطالب که قصد نویسنده بوده است جای می گیرند.


منبع
select readings by linda lee,erik gundersen

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد