یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

Might,May

فعل may در معنای ممکن بودن در دو مورد زیر بکار می رود:


1_ اجازه=permission


ممکن است اینجا سیگار بکشم؟(اجازه دارم)

May i smoke here?





2_ امکان=possibility


من ممکن است فردا با او صحبت کنم
I may talk to him tomorrow



فعل may در معنای ممکن بودن در دو مورد زیر بکار می رود:

1_ اجازه=permission


ممکن است اینجا سیگار بکشم؟(اجازه دارم)
May i smoke here?


2_ امکان=possibility


من ممکن است فردا با او صحبت کنم
I may talk to him tomorrow


تبصره مهم:اگر جمله به زمان گذشته اشاره کند یا قید زمان گذشته داشته باشد در این حالت بعد از may از فرم اسم مفعول+have استفاده می گردد؛مثال:


من ممکن است کلیدها را در باغ جا گذاشته باشم
I may have put the keys in the garden


او ممکن است پولش را در مدرسه گم کرده باشد
He may have lost his money at school


در حالت فوق می توان بجای may از might نیز استفاده کرد ولی احتمال بسیار بسیار ضعیف می شود ولی در تست های چهار جوابی هر دو صحیح هستند بنابراین هر دو در گزینه ها نخواهد آمد؛مثال:


او ممکن است الان رسیده باشد(امکان رسیدن بسیار ضعیف است)
He might have arrived now


کلمه might گذشته فعل may بوده و اکثرا در جملات نقل قول غیر مستقیم یا آینده در گذشته بکار میرود:


او گفت که ممکن است بعدا به من تلفن کند
He said that he might telephone me later


کلمه might گرچه گذشته فعل may می باشد ولی در زمان حال می توان از آن بجای may استفاده کرد و در این حالت امکان انجام عملی را بسیار ضعیف بیان می کند؛به دو جمله زیر که مربوط به یک مسابقه ورزشی است با در نظر گرفتن سن فاعل توجه کنید:


او 25 سال دارد و امکان دارد جایزه را ببرد
He is 25 years old and he may win the prize


او 60 ساله است و امکان دارد جایزه را ببرد(این امکان خیلی خیلی ضعیف است)
He is 60 years old and he might win the prize


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد