یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

عبارت used to

در زمان گذشته بکار می رود و بیانگر عمل و یا عادتی است که در گذشته انجام می شده ولی در حال حاضر متوقف گردیده است؛بعد از این عبارت همیشه مصدر بدون to یعنی فعل زمان حال بکار می رود و تلفظ این کلمه (یوست) می باشد که اکثر دانشجویان در تلفظ آن دچار اشکال می شوند و آن را (یوزد) تلفظ می کنند.

دیوید بطور مرتب فوتبال بازی میکرد(اکنون این کار را نمی کند)
David used to play football regularly


من هر روز عادت داشتم پیاده به مدرسه بروم(هر روز پیاده به مدرسه می رفتم)
I used to go to school on foot every day


برای منفی و سوالی کردن عبارت used to به دو طریق زیر عمل می کنیم:


من بطور مرتب فوتبال بازی نمی کردم(جمله دوم کاربرد قدیمی دارد و کمتر بکار می رود)
I did not use to play football regularly
I used not to play football regularly


آیا وقتی 12 ساله بودید فوتبال بازی می کردید؟
1. Did you use to play football when you were twelve?
2. Used you to play football when you were twelve?


جملات شماره 2 یک روش انگلیسی است و در امریکا از روش جملات شماره 1 استفاده می شود و کاربرد جملات شماره 2 امروزه چندان متداول نیست.


توجه: قیود تکرار مانند always,never و غیره بلافاصله بعد از فاعل بکار می روند؛مثال:


من هرگز منزل را تا ساعت هشت و نیم ترک نمی کردم(عادت نداشتم که این کار را انجام دهم)
I never used to leave home till half past eight


توجه: بجای عبارت used to می توان از would نیز استفاده کرد؛مثال:


او یکروز در میان به منزل برادرش سر می زد
He would call at his brother's house every other day


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید 7 - مرداد‌ماه - 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

دستت طلا رویا گل..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد