یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

زمان آینده کامل استمراری

این زمان توصیف کننده عملی است که از گذشته شروع شده و بصورت استمرار تا یک لحظه معینی در زمان آینده ادامه داشته باشد.


برای ساختن این زمان بعد از فاعل از فعل کمکی will have یا shall have با اسم مفعول فعل بودن been استفاده کرده و سپس فعل اصلی را با ing بعد از آن قرار می دهیم

مثال:


تا ساعت شش من مدت 2 ساعت است که مشغول خواندن انگلیسی هستم
By six o'clock, i shall have been reading english for two hours.


توجه: امروزه در آینده کامل استمراری اکثرا از will have been استفاده می شود و کاربرد shall have been تقریبا ضعیف است
نکته بسیار مهم: چون زمان آینده کامل استمراری تا یک زمان معین در آینده ادامه پیدا می کند لذا قید زمان آینده اکثرا بایستی در ابتدای جمله بکار رود.


برای روشن شدن مطلب به شروع و ختم عمل در جملات زیر توجه کنید و طرح زمانی آن را در نظر بگیرید(فرض کنید الان ساعت 5 بعداز ظهر است


-------گذشته(ساعت 3)----------------حال(ساعت 5)--------------------آینده(ساعت 6)


ساعت سه شروع به مطالعه کردم(گذشته ساده)
I started to read at 3 o'clock


مدت دو ساعت است که مشغول مطالعه هستم(ماضی نقلی استمراری)
I have been reading for two hours


بنابراین تا ساعت 6 مدت سه ساعت است که من مشغول مطالعه می باشم(آینده کامل استمراری)
So by 6 o'clock, i will have been reading for three hours.


برای بهتر یاد گرفتن این زمان جملات زیر را با دقت بخوانید:


ماه آینده همین موقع من برای مدت دو سال است که مشغول خواندن انگلیسی بوده ام(مدت دو سال است که انگلیسی می خوانم)
At this time next month, i will have been learning english for two years


هفته آینده من مدت ده سال است که در منزل فعلی زندگی می کنم
Next week, i will have been living in my present house for ten years


ماه آینده مدت سه سال است که در این کارخانه مشغول کار هستم
Next month, i will have been working in this factory for three years


سال آینده مدت هفت سال است که برای روزنامه ها مقاله می نویسم
Next year i shall have been writing articles for newspapers for seven years


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد