یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

فرهنگ انگلیسی تصویری

Oxford duden pictorial english dictionary. London, oxford university press, 1981.


این فرهنگ یک جلدی فاقد هر گونه توضیح و توصیف است و انتقال اطلاعات آن صرفا از طریق طرح ها و تصویرهای دقیق و کامل صورت می گیرد.


در هر صفحه آن تصاویری نقش شده که بر حسب موضوع طبقه بندی شده است؛ هر تصویر دارای اجزایی است و بر روی هر جزء شماره ای ذکر شده است.


در صفحه مقابل هر تصویر شماره اجزا به ترتیب ذکر شده و نام اصطلاحی هر جزء از تصویر به دنبال شماره مربوط آورده شده است.


در پایان کتاب نام تمامی اجزایی که در تصاویر گوناگون نشان داده شده به صورت الفبایی فهرست شده است؛ به دنبال هر مدخل دو شماره ذکر شده که اولین شماره نشان دهنده شماره موضوع (لوحه) و دومین شماره نشان دهنده جزء یا اصطلاح مورد نظر است؛ مثلا اگر بخواهید بدانید که در انگلیسی به (سکوی حفاری) یا (خیمه سرخپوستی) چه می گویند؛ باید در فهرست پایان کتاب به ترتیب مدخل های drilling (حفاری) و indian (سرخپوست) را جستجو کنید و بر حسب شماره هایی که در برابر هر مدخل آمده است به تصویرهای مربوط به هر یک رجوع کنید.


کاربرد: این فرهنگ بسیاری از اصطلاحاتی را که در حیطه های گوناگون علمی؛ فنی؛ صنعتی؛ اجتماعی؛ هنری و بازرگانی بکار می رود در بر می گیرد و از این رو در ترجمه متون فنی کاربرد وسیعی دارد.


نخستین بار در سال 1366 با نام فرهنگ مصور انگلیسی آکسفورد دودن توسط نصرت اله رئیسی نیا به فارسی برگردانده شد و به این ترتیب کاربرد وسیعتری در ترجمه پیدا کرد؛ متاسفانه جای فهرست الفبایی فارسی در این ترجمه بسیار خالی است.


منبع
نخستین درس های ترجمه فرزانه فرحزاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد