یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

استراتژی های کلی برای قسمت درک مطلب آزمون تافل کامپیوتری

۱. با دستورالعمل ها آشنایی داشته باشید : این دستورات در تمامی آزمون های تافل کامپیوتری یکسان هستند و لازم نیست زمان آزمون را برای خواندن این دستورات صرف کنید. شما باید قبل از آزمون با این دستورات آشنا شوید.


۲. دستورالعمل ها را به محض نمایش؛ رد کنید :به محض اینکه دستورات نمایش داده می شوند زمان شما آغاز میشود. شما باید از قبل با این دستورات آشنایی داشته باشید بنابراین روی دکمه ی Dismiss Directions کلیک کنید تا تمامی زمان را برای سوالات ذخیره کنید.


۳. در نظر داشته باشید که این بخش خطی هست نه کامپیوتری : بدین معنی است که ترتیب متن ها و سوالات مشخص است (و به نحوه ی پاسخگویی شما به سوالات قبلی بستگی ندارد). متن ها از آسان به سخت چیده شده اند.


۴. وقت زیادی صرف خواندن متن ها نکنید : شما وقت کافی برای خواندن متن ها بصورت عمقی را ندارید. پیدا کردن پاسخ صحیح بدون عمقی خواندن نیز امکان پذیر است. شما اول باید هر متن را ثبت کنید و سپس روی proceed کلیک کنید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید.


۵. اگر موضوع متن درک مطلب برای شما نا آشنا بود نگران نباشید : تمامی اطلاعاتی که شما برای پاسخگویی به سوالات احتیاج دارید در متن وجود دارد. شما به اطلاعات پس زمینه ای برای پاسخ به سوالات هیچ احتیاجی ندارید.


۶. وقت زیادی را صرف پاسخگویی به سوالی که از جوابش مطمئن نیستید نکنید : اگر واقعا جواب سوالی را نمی دانید یا در مورد آن مطمئن نیستید؛ فقط یک جواب را حدس بزنید، روی دکمه next کلیک کنید و ادامه بدهید. شما می توانید بر روی دکمه previous کلیک کنید تا بعدا به این سوال برگردید.


۷. زمان را با دقت بر روی نوار عنوان صفحه کامپیوتر کنترل کنید : نوار عنوان زمان باقی مانده؛ تعداد کل سوالات؛ و شماره ی سوال کنونی در بخش درک مطلب را نشان می دهد.

۸. قبل از اینکه زمان تمام شود میتوانید با حدس زدن بخش را تمام کنید : هیچ نمره ی منفی برای جواب های حدسی منظور نمی گردد. بنابراین زمانی که وقت لازم برای پاسخگویی ندارید؛ با این روش نمره ی آزمون شما بالا می رود.

منبع
Longman complete course for the TOEFL test by Deborah Philips

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد