یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

با اشتباهات فسیل شده در ذهن چه باید کرد؟

زبان شناسان معتقدند برای خلاص شدن از اشتباهات فسیل شده در ذهن در هنگام یادگیری زبان انگلیسی می بایست به روش زیر اقدام کرد.

اول: میبایست این اشتباهات شخصی را که در ذهن شما فسیل شده و ماندگاری پیدا کرده است را شناسایی کنید و یک لیست از آنها برای خود تهیه کنید. این لیست می بایست به روز رسانی شود یعنی اشکلات جدید که در حال ماندگاری پیدا کردن هستند به لیست اضافه و اشکالات قدیمی که دیگر در ذهن شما فسیل نیستند، از لیست حذف شوند.


دوم: اشتباهات خود را با یک رنگ بنویسید و با یک رنگ دیگر اشباهات آن جمله را خط بزنید و فرم صحیح را بنویسید. سپس از این لیست چندین کپی تهیه و هر کپی را در یکی از مکانهایی که در آن در طول روز چندین بار رفت آمد دارید نصب کنید. مثلاً زیر شیشه میزکار ، روی درب یخچال و یا کنار مانیتور کامپیوتر منزل یا محل کار. این روش از حافظه تصویری شما کمک می گیریدو مانند دوربینی از این جملات در ذهن شما فیلم برداری می کند. تکرار این مشاهدات باعث حساس شدن حافظه بلند مدت شما برای حفظ این مطلب میشود. فرم صحیح جملات را با صدای بلند تکرار کنید.
اینکه هر کپی برای چه مدتی نصب بماند کملاً شخصی است و بنا بر قدرت حافظه افراد متفاوت است. اما باید پذیرفت که اشتباهی که سالها در ذهن شما رخنه کرده است ظرف مدّت یک هفته از ذهن شما پاک نخواهد شد.


سوم: بر خلاف دو مرحله قبل که فعالیت های ما به نوعی بیشتر فیزیکی بوده، این مرحله به حضور هن بالا و دقت و تمرکز نیازمندیم. این بدان معنی است که بعد از سپری شدن زمان کافی و آگاه شدن ضمیر ناخودآگاه ما از نوع و جنس اشتباهات فسیل شده، این طور انتظار میرود که قبل از بیان یک جمله اندکی صبر کنیم و جمله را در ذهن خود مرور کنیم. اگر متوجه شدید که میخواهید از یکی از اشتباهات رایج خود در آن جمله استفاده کنید ، از این کار اجتناب کرده و فرم صحیح را جایگزین آن ساختار نمایید.


اگر در هنگام صحبت کردن متوجه تکرار این اشتباه فسیل شده شدید، بلافاصله بعد از گفتن Excuse me فرم صحیح را تکرار کنید. در این قسمت تکرار جمله صحیح از ابتدای آن فعالیت بسیار مفیدی است.


منبع : commonmistakes.blogfa
http://www.ielts-house.com/index.asp...&newsview=4334

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد