یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

Outline نویسی چیست و چگونه این کار را انجام بدهیم؟

اوتلاین نویسی یعنی یادداشت برداری از طرح کلی یا رئوس مطالب است که هم در Speaking و هم در Writing کمک شایان توجهی به زبان آموز می کند.

برای مثال فرض کنید که قرار است زبان آموزان متن زیر را در منزل مطالعه کنند، معانی لغات جدید را پیدا کنند و برای جلسه بعد متن مورد نظر را بصورت شفاهی ارائه کنند.



A person who had a great influence on you
“The person, who had a great impact on me, was actually my father’s mother, my grandmother; she grew up in the country and moved to the city in 1965 to get a better education. She opened up my life to music in its many different forms. We would make music by clapping our hands, using bottles, jars, pots and pans, anything we could use, as well as the piano. My life was full of music.”

خوب حالا می بایست از نکات مهم داستان (رئوس مطالب) و احیانا کلماتی که بخاطر آوردن آنها دشوار است یادداشت برداری کنیم. به این صورت:


o g/mother

o musician

o taught me piano

o intro. me -> many music forms

o encouraged feelings thru music

o major influence
همان طور که می بینید ما در یادداشت برداری از رئوس مطالب، بجای نوشتن جملات از عبارات و کلمات و حتی علائم اختصاری استفاده می کنیم.این شیوه به زبان آموز کمک می کند تا:

  • یاد بگیرد که نباید جملات را به شیوه طوطی وار حفظ کند
  • یاد بگیرد که با حفظ معانی جملات، ایده داستان به زبان خودش نقل و بیان کند
نکات مهم درباره Outline:

  • نوشتن Outline یک فعالیت انفرادی است و هدف از این کار فقط یاد آوری کردن اصل مطلب برای شخص می باشد. در نتیجه اگر درک Outline شخص دیگری برای شما سخت است، تعجب نکنید.
  • طول یک Outline کاملا بستگی به شخصی که آنرا می نوسید دارد اما نوشتن یک Outline که خود دست کمی از متن اصلی نداشته باشد، اکیدا توصیه نمی شود!
  • بهتراست که Outline روی یک تکه کاغذ جداگانه نوشته شود تا زمان آموز در هنگام صحبت کردن به راحتی بتواند به آن نگاه کند تا ترتیب مطالب رعایت شده و لغات جدید فراموش نشوند.
نوشتن Outline یک تمرین ساده برای منظم کردن ذهن و پرورش ایده است که می توان در تمام سطوح از آن استفاده کرد و چه بهتر است که زبان آموز در سطوح پایه و هرچه زودتر با این روش آشنا شود.


منبع
http://www.ielts-house.com/index.asp...&newsview=4376

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد