یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

تلفظ در انگلیسی

در این بخش از مقالات می خواهیم به موضوع تلفظ بپردازیم که یکی از مهمترین بخش ها در یادگیری هر زبانی است. زمانی که ما انسان ها نوزاد هستیم به طور تحت اللفظی قادریم که به هر زبانی صحبت کنیم.همگی ما با مکانیزم های لازم برای گفتگو و توانایی یادگیری هر زبانی متولد شده ایم. ما فقط با تقویت و تمرین یاد می گیریم که به یک زبان صحبت کنیم. ابتدا به چندین سوال در رابطه با این موضوع می پردازیم:





1) لهجه چیست؟
لهجه همان انتقال صداها از زبان اصلی گوینده به زبان دوم اوست.

2) آهنگ (Intonation) چیست؟
Intonation ، آهنگ گفتار است. چیزی است که زمانی که دو نفز با هم صحبت می کنند، حتی اگر نشنوید که چه می گویند، می توانید آن را درک کنید. آن یک بخش مهم از قابلیت فهم است. به خاطر داشته باشید که گفتار آمریکایی قله ها و دره های فراوانی دارد.

3)گوش دادن تا چه حدی در یادگیری یک لهجه جدید موثر است؟
اگر نتوانید بشنوید که صدا چگونه تولید می شود، قادر نخواهید بود که ان صدا را تقلید کنید.

4) به هنگام تلفظ /r/ آمریکایی ، نوک زبان باید با کدام قسمت دهان برخورد کند؟
/r/ آمریکایی بی همتاست. هیچ تماسی بین زبان و بخش های دهان به وجود نمی آید. /r/از این جهت مشابه حروف صدادار است.

5) هنگام تلفظ صدای /th/ آمریکایی زبان ، باید کجا قرار بگیرید؟
بهترین روش تمرین صدای /th/ جلو آینه است.به سادگی می توانید بفهمید که زبان خود را در موقعیت درست قرار داده اید یا خیر! اغلب مردم سعی می کنند که زبانشان را در پشت دندان ها قرار دهند.

6) در این کلمات صدای آخر را چگونه تلفظ می کنید؟ (eyes , his , lies , begs )
زمانی که s به دنبال یک حرف صدادار بیاید به شکل /z/ تلفظ می شود.

7) Linking چیست؟
ترکیب کردن کلمات با صداهای مشابه را linking گویند، مانند: forget it ، ask her ، tell me

8) Word stress چیست؟
الگوی پیچیده استرس انگلیسی American معمولا در کلمات چند سیلابی وجود دارد. انگلیسی American به دلیل تاریخ مهاجرت ، تحت تاثیر زبان های فراوانی قرار گرفته و الگوی استرس کلمات بازتاب کننده همین مطلب است.

مهمترین توصیه ما به شما این است که به طور مستمر تمرین کنید.برای یادگیری باید گوش دهید. منظور این است که اگر چگونگی تولید صداها را نتوانید بشنوید ، نمی توانید طریقه ایجاد آن ها را یاد بگیرید.شاید علت اضافه کردن Speaking و Listening به TOEFL توسط ESL نیز همین باشد.
شما هر صدایی را که می شنوید باید آن را به کتابخانه Phonetic خود اضافه کنید. این به آن معناست که شما در ذهن خود دانش و فهم چگونگی ایجاد هر صدایی از زبان مادری خود را دارید، هم اکنون شما باید بعضی صداهایی را که در سیستم صوتی آمریکایی است و در سیستم صوتی زبان مادری شما موجود نیست را به آن اضافه کنید. هنگام خواندن یک پاراگراف کوتاه صدای خود را ضبط کنید. (فقط دو یا سه جمله انگلیسی) سپس به نوار گوش دهید. دقیقا همان چیزی را که می شنوید، بنویسید. این نوشته شما با آنچه که در پاراگراف نوشته شده بود ، چقدر فرق دارد؟ پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا به مصوت ها بپردازید، زیرا تشخیص تفاوت های آن ها ساده تر است.
در ابتدا زمانی که با لهجه آمریکایی صحبت می کنید، ممکن است احساس کنید که اغراق می کنید، اما اطمینان داشته باشد که گوینده های بومی که در اطراف شما هستند، اصلا به این موضوع توجهی نمی کنند. آن ها صرفا تحت تاثیر حسن انتخاب لغت شما قرار خواهند گرفت.



منبع
سامانه ملی مقالات و تحقیقات دانشگاهی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد