یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

چگونه انگیزه خود را برای آموختن زبان افزایش دهیم ؟


در اینجا تکنیکهایی جهت افزایش انگیزهی شما برای فراگیری یک زبان دیگر (در اینجا انگلیسی) ارائه میشود:

خودتان را در آینده مجسم کنید

تصور کنید که مثل زبان مادریتان میتوانید با انگلیسیزبانها هم صحبت کنید. تصور کنید که همه میخواهند مثل شما انگلیسی صحبت کنند. فکر کنید که دیگر میتوانید به راحتی با افرادی از سرتاسر دنیا مکاتبه کنید. تصور کنید که وقتی آشنایان شما با مشکلی در زمینهی زبان مواجه میشوند، به شما مراجعه میکنند. این تصورات کمک میکنند تا انگیزهی لازم برای فراگیری زبان در شما شکل بگیرد. باید بدانید که شما میتوانید به خوبی زبان انگلیسی را بیاموزید و به آن مسلط شوید.

زبان شما هماکنون خوب است ولی...



شما احتمالاً تا حدی به زبان انگلیسی مسلط هستید و این خود یک موفقیت بزرگ است! حالا باید به موفقیتهای بزرگتری فکر کنید. وقت آن رسیده است که از روشهای مؤثر و کارآمد برای رسیدن به سطح قابل قبولی از دانش انگلیسی استفاده کنید.

درست است که انگلیسی شما خوب است، ولی احتمالاً کامل نیست. شما احتمالاً هنوز نمیتوانیدفیلمهای زبان اصلی را متوجه شوید، کتابهایی به انگلیسی بخوانید، با انگلیسیزبانها به راحتی صحبت کنید و یا بدون اشتباه نامه بنویسید.

شما هرگز نباید تصور کنید که انگلیسی شما کامل شده است. حتی اگر بهترین دانشآموز کلاستان هستید، همیشه باید به دنبال یافتن نقاط ضعف خود باشید و روی آنها کار کنید. مثلاً در حال حاضر ممکن است در این زمینهها مشکل داشته باشید: عدم تلفظ صحیح بعضی از کلمات، دایرهی لغت محدود، مشکلات گرامری با مثلاً زمان حال کامل و جملات شرطی و....

هر کجا که میتوانید از انگلیسیتان استفاده کنید

این یک نکته بسیار مهم است، هر چقدر بیشتر از انگلیسیتان استفاده کنید، بیشتر میخواهید که آن را یاد بگیرید.

زبان انگلیسی آنقدر متداول است که شما میتوانید همه جا از آن استفاده کنید. مثلاً میتوانید از موتور جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعات مورد علاقهتان در سایتهای انگلیسیزبان بهره بگیرید، کارتونهای زبان اصلی را تماشا کنید، از بازیهای ماجرایی در کامپیوترتان استفاده کنید، کتابهایی به زبان انگلیسی بخوانید و....

با انجام این کارها شما نه تنها آموزش و تفریح را با هم ادغام کردهاید، بلکه وقتی میبینید که فراگیری یک یا چند کلمه به شما این امکان را میدهد که برنامه زبان اصلی مورد علاقهتان را متوجه شوید (یا بتوانید با دیگران مکاتبه کنید)، قطعاً خواستار فراگیری لغات بیشتری خواهید شد.

با دیگران راجع به زبان انگلیسی صحبت کنید

این یک روش ساده و در عین حال بسیار کارآمد است. شما معمولاً دربارهی چیزهایی صحبت میکنید که برایتان جالب باشد. اما برعکس آن هم درست است: اگر شما دربارهی یک موضوع خسته کننده صحبت کنید، کمکم به آن علاقمند خواهید شد.

تصور کنید که چیزی را مطالعه میکنید که از آن نفرت دارید. مثلاً فرض کنید با اینکه خسته و کسل هستید، مجبورید برای امتحان روز بعد خودتان را آماده کنید. شما دو گزینه پیش رو دارید: یا میتوانید به دیگران بگویید که چقدر عذاب میکشید و یا میتوانید با آنها دربارهی چیزهایی که یاد گرفتهاید صحبت کنید. اگر گزینهی اول را انتخاب کنید تنها اوضاع خودتان را بدتر میکنید.

اما اگر گزینهی دوم را انتخاب کنید و دربارهی آن موضوع خسته کننده صحبت کنید، کمکم نظر شما دربارهی آن عوض میشود و به موضوعی تبدیل خواهد شد که ارزش حرف زدن دربارهی آن را داشته باشد – یعنی یک موضوع جالب.

و اما در مورد زبان انگلیسی: شما میتوانید دوستانتان را با گفتن چند جملهی انگلیسی غافلگیر کنید! یا مثلاً میتوانید به آنها بگویید که امروز 20 لغت جدید یاد گرفتهاید. همیشه از پیشرفتهایتان با آنها صحبت کنید. از آنها بپرسید آیا معنی فلان کلمه را به انگلیسی میدانند؟ اگر کسی در نزدیکی شما نیست، میتوانید به دوستانتان تلفن کنید و یا ایمیل بزنید.

احتمالا این چیزها برای دوستان شما هیچ اهمیتی ندارد، تنها چیزی که مهم است این است که وقتی شما دربارهی «انگلیسی» صحبت میکنید، علاقه و اشتیاق شما نسبت به فراگیری آن بیشتر و بیشتر میشود.

دوستی پیدا کنید که به فراگیری انگلیسی مشغول باشد

اگر بتوانید دوستی پیدا کنید که مانند خود شما در حال فراگیری زبان انگلیسی و سطح معلوماتش نیز در حد شما باشد، در شرایطی بسیار ایدهآل قرار خواهید گرفت، زیرا:

کسی را خواهید داشت که بتوانید دربارهی «انگلیسی» با او صحبت کنید. همانطور که در بالا گفتیم، این گفتگوها علاقهی شما به فراگیری زبان را افزایش خواهد داد.

فراگیری زبان برای شما آسانتر خواهد شد، زیرا در این صورت میتوانید اشکالهایتان را با دوستتان در میان بگذارید.

بیشتر به مطالعهی انگلیسی خواهید پرداخت، چونکه میخواهید از دوستتان بهتر باشید (رقابت).

شما باید به طور منظم با دوستتان در تماس باشید. او باید در نزدیکی شما زندگی کند و یا به همان مدرسه، دانشگاه، یا محل کار شما بیاید. اگر نمیتوانید چنین دوستی پیدا کنید، میتوانید کسی را از طریق ایمیل پیدا کنید (Pen-pal). البته یک دوست ایمیلی هرگز نمیتواند جای یک دوست واقعی را برای شما پر کند، زیرا رقابت با کسی که او را بخوبی نمیشناسید دشوار است و این نوع گفتگوها اغلب دوامی ندارند.

کمی پول خرج کنید!

اگر پولتان را صرف خرید چیزی بکنید، از آن استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال اگر شما یک راکت گرانقیمت خریداری کنید، احتمالاً هر روز بیرون میروید و بدمینتون بازی میکنید.

این قاعده برای فراگیری زبان نیز صادق است. اگر میخواهید اشتیاقتان را برای فراگیری زبان بالا ببرید، میتوانید (به عنوان مثال) یک دیکشنری نو، یک کتاب مصور به زبان انگلیسی و یا یک سیدی مولتی مدیای آموزشی خریداری کنید. این یک اصل ساده است: وقتی برای چیزی پول خرج میکنید، از آن استفاده خواهید کرد و بدین ترتیب سطح انگلیسی شما ارتقاء پیدا میکند. توصیهی ما این است که دور و بر خودتان را با انواع کتاب، سیدی، نوار و دیگر امکانات سمعی و بصری پر کنید. بدین ترتیب همیشه از انگیزهی لازم برای فراگیری زبان برخوردار خواهید بود.



منبع : زبان آموزان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد