یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

برای فراگیری زبان چه چیزی لازم است؟


شاید شما همه ی نکات فراگیری زبان را بدانید، ولی اگر آنها اجرا نکنید، چیزی زیادی یاد نخواهید گرفت. واقعیت این است که اگر میخواهید به خوبی انگلیسی صحبت کنید، باید کمی زندگی روزمره تان را تغییر دهید. در اینجا چند نمونه از کارهایی که میتوانید انجام دهید آورده شده است:

میتوانید روزی یک ساعت یک کتاب انگلیسی را مطالعه کنید و ساختارهای گرامری جملات را بررسی کرده و کلمات جدید را در یک دیکشنری جستجو کنید.

میتوانید به یک منبع شنیداری (مثلاً یک نوار کاست یا یک سیدی mp3 و...) گوش کنید و آن قسمتهایی که متوجه نمیشوید را آنقدر تکرار کنید تا آنچه گفته میشود را کاملا درک کنید.

میتوانید یک ایمیل به انگلیسی بنویسید و مرتباً از یک دیکشنری استفاده کنید و یا در اینترنت به جستجو بپردازید تا مطمئن شوید تمام کلمات به درستی به کار برده شده اند.



هنگامیکه در خیابان مشغول قدم زدن هستید درباره آن چیزهایی که میبینید با خودتان به انگلیسی صحبت کنید.

به نظر شما چه کسی میتواند این کارهای ظاهراً عجیب و غیرعادی را انجام دهد؟ فقط کسی که از انجام دادن آنها لذت میبرد. اگر میخواهید به خوبی انگلیسی بیاموزید، بایستی به همین شکل عمل کنید. مشکل اینجاست که همهی زبانآموزها میخواهند خیلی خوب به انگلیسی صحبت کنند، اما بیشتر آنها نمیخواهند برای فراگیری آن (در تنهایی) وقت صرف کنند. کمبود انگیزه باعث میشود که زبانآموز حاضر نشود از وقت آزاد خود برای فراگیری زبان استفاده کند و یا اگر هم وقت میگذارد، نمیتواند بطور پیوسته و منظم آن را ادامه دهد.

تفاوت بین زبانآموزان معمولی و زبانآموزان با انگیزه

یک زبانآموز معمولی (فاقد انگیزهی لازم) روز قبل از یک آزمون یا تست انگلیسی، ممکن است تـا 12 سـاعت هم مطالعـه کنـد، امـا (برخلاف زبانآموزان با انگیزه) در روزهای بعد حاضر نخواهد بود روزی نیم ساعت هم به مطالعهی یک کتاب انگلیسی بپردازد. از نظر او آموزش انگلیسی چندان لذت بخش نیست، بنابراین تنها زمانی که مجبور باشد به مطالعه میپردازد. مسئله اینست که تنها مطالعهی مستمر و روزمره (حتی اگر کوتاه باشد) باعث پیشرفت سریع شما میشود. نتیجهی حاصل از یک مطالعهی سخت و بیتداوم (مثلاً دو روز کامل قبل از امتحان) مأیوس کننده است، چونکه 90 درصد آنچه که یاد گرفته شده پس از حدود یک ماه فراموش میشود. تنها مرور کردن پیوستهی چیزها باعث بخاطر سپردن آنها میشود و در غیر اینصورت شما آنها را فراموش خواهید کرد.

یک زبان آموز با انگیزه از فراگیری زبان لذت میبرد و بنابراین وقت بیشتری روی آن میگذارد و آن را بطور منظم انجام میدهد. انگیزهی بالا برای او امتیاز دیگری هم دارد و آن اینست که بخاطر سپردن کلمات و ساختارهای گرامری آسان تر میشود، زیرا مغز انسان اطلاعات مربوط به چیزهای مورد علاقه اش را به راحتی به خاطر میسپارد.



منبع : زبان آموزان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد