یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

چرا تلفظ در آموختن زبان مهم است ؟

وقتی که به انگلیسی صحبت میکنید، تلفظ شما قطعاً اولین (و مهمترین) چیزی است که افراد به آن توجه میکنند (و نه ساختارهای گرامری و لغاتی که بکار میبرید).

هنگامی که با کسی ملاقات میکنید و یکی دو جمله ی انگلیسی به زبان می آورید، فکر میکنید که او بیشتر به چه چیزی توجه میکند؟ به لغاتی که به کار برده اید و یا به ساختارهای گرامری آن؟ احتمالاً هیچکدام. او بیشتر به تلفظ شما دقت خواهد کرد. اگر نحوه ی تلفظ شما بد باشد، او فوراً پیش خود فکر خواهد کرد که شما چقدر بد صحبت میکنید. تلفظ شما اولین تأثیرگذاری روی افراد محسوب میشود.


گفتگو

تلفظ خوب بایستی یکی از اولین مواردی باشد که در فرآیند آموزش انگلیسی بدان می پردازید. شما بدون استفاده از لغات پیشرفته هم میتوانید به سر ببرید –میتوانید از لغات ساده برای بیان جملات تان استفاده کنید. بدون گرامر پیشرفته هم میتوانید به سر ببرید – میتوانید بجای آن از ساختارهای گرامری ساده استفاده کنید. اما چیزی به نام «تلفظ ساده» وجود ندارد.

نتایج تلفظ بد بسیار ناگوار است. حتی اگر موقع صحبت کردن از لغات و گرامر پیشرفته استفاده کنید، دیگران متوجه آنچه که میخواهید بگویید نمیشوند.

آیا واقعاً میتوانید به انگلیسی با دیگران گفتگو کنید؟

تقریباً همه ی زبان آموزان میگویند: «من نیازی به یادگیری تلفظ ندارم. من فقط میخواهم که بتوانم انگلیسی صحبت کنم.» بسیاری از آنها گمان میکنند که میتوانند به راحتی به انگلیسی صحبت کنند، چون که آنها می توانند با معلمشان و زبان آموزان دیگر صحبت کنند.

اشتباه نکنید! باید به خاطر داشته باشید که:

معلم شما سال ها به شنیدن انگلیسی بد عادت کرده است. او بهتر از بقیه ی افراد میتواند آنچه میگویید را درک کند.

اغلب همکلاسی ها و زبان آموزان دیگر مانند شما صحبت میکنند و همان اشتباهات شما را مرتکب میشوند. بنابراین درک آنچه میگویید برای آنها راحت است.

بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید که میتوانید بخوبی انگلیسی صحبت کنید این است که با یک انگلیسی زبان صحبت کنید. اگر او متوجه شد که چه میگویید، تازه آن وقت است که میتوانید ادعا کنید که خوب حرف می زنید.

متأسفانه بسیاری از زبان آموزان تلفظ را نادیده میگیرند. آنها وقتی می بینند که می توانند به راحتی در کلاس های زبان گفتگو کنند، گمان میکنند که واقعاً خوب حرف میزنند. اما اگر روزی پیش بیاید که بتوانند با یک انگلیسی زبان صحبت کنند، میبینند که او متوجه حرفـ های او نمیشود. تازه آن وقت است که متوجه میشوند چقدر تلفظ شان بد است.

مکالمه به تنهایی کافی نیست

اگر میتوانید با افراد انگلیسی زبان به راحتی گفتگو کنید، باید به شما تبریک گفت! این یک موفقیت بزرگ برای شما محسوب میشود. اما این کافی نیست. حتی اگر انگلیسی زبانها متوجه صحبتهای شما شوند، این بدین معنی نیست که شما اصلاً لهجه ی خارجی ندارید. اگر شما لهجه ی غلیظی داشته باشید هیچ کس نخواهد گفت که شما خوب انگلیسی صحبت میکنید.

اگر شما روی تلفظ تان کار کنید سرانجام خواهید توانست به خوبی صحبت کنید. به عنوان مثال شما میتوانید اصوات انگلیسی را بیاموزید، به قطعه های ضبط شده گوش دهید، فیلم های زبان اصلی تماشا کنید و...، کاری که بیشتر زبان آموزها انجام نمیدهند.


منبع : زبان آموزان

نظرات 2 + ارسال نظر
سید علا سبزپوش 6 - فروردین‌ماه - 1392 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.math2easy.com/

با تشکر
به نظر من یکی از مشکلات تلفظ زبان انگلیسی در ایران مربوط به حرف ث و ذ است که متاسفانه به زبان انگلیسی هم سرایت می کند ، در زبان فارسی ث را بصورت س و ذ را بصورت ز تلفظ می کنیم که اشتباه است .

اونجی 6 - فروردین‌ماه - 1392 ساعت 12:19 ب.ظ http://avanji.blogsky.com

سلام
قیلا نظر دادم وبلاگتون چون مفیده،اگر مایل باشید تبادل لینک کنیم
من لینک کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد