یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

Common phrasal verbs 6

These stains won't ''come off''.
............................................
این لکه ها از بین نمیرند.



Don't try to ''mix it up'' with me.
...............................................
سعی نکن با من دعوا کنی.

سعی نکن با من در بیوفتی.

با من کل کل نکن




I'm very tired. Let's ''pack it up''.
................................................
خیلی خسته ام. کار رو تعطیل کنیم.




Name after = اسم کسی را روی کسی دیگر گذاشتن
---------------------------

Helen's parents named Helen after her grandmother.
پدر و مادر هلن اسم مادربزرگش را روی او گذاشتن.




Yesterday, I ''ran over'' a dog.
.............................................
دیروز یه سگ رو زیر گرفتم.



Stand for = نشانگر .... بودن / نمایانگر .....بودن/ نماینده .... بودن


I'd like to watch a good movie on TV tonight, but a ton of homework " rules that out".
---------------
دوست دارم امشب یه فیلم خوب از تلویزیون تماشا کنم، اما یک خروار تکلیف درسی نمی گذارد.




She was trying to''listen in'' on us.
..................................................
داشت دزدکی حرفامونو گوش میکرد.



My headache isn't serious , It will "wear off" after an hour or so.
--------
سر دردم جدی نست، یکی دو ساعت دیگر از بین می رود




''Cut it out''. I'm trying to study.
...............................................
بس کنین دیگه=تمومش کنین دیگه. دارم درس میخونم.




Your stomach is ''sticking out''.
..............................................
داری شکم در میاری.
شکمت زده جلو



Zahra and Ali were once engaged, but they have already "broken it off".
---------------------------
زهرا و علی زمانی با هم نامزد بودند، اما الان نامزدی شان را بهم زده اند.


My dad is going to ''turn his company over'' to me.
.................................................. ..........................
پدرم میخواد اداره شرکتش رو به من بسپره.




I have a headache, I'm going to have to ''sleep it off''.
.................................................. ..........................
سر درد دارم. باید بخوابم تا بهتر بشه.




They don't seem to ''come to'' an agreement.
.................................................. ................
به نظر نمیرسه که به توافق برسن.




I could ''see through'' him.
........................................
تونستم دستشو بخونم.




What time do you ''punch in''?
.............................................
چه ساعتی کارت ساعت میزنی=برای ورود به اداره مثلا

What time do you ''punch out''?
...............................................
چه ساعتی کارت ساعت میزنی=برای خروج از اداره.




I'll ''answer for'' its consequences.
..............................................
من مسئول عواقبش خواهم بود.





If you are not equal to others, first you have to " catch up " with them then you can " keep up " with them.

اگر در سطح دیگران نیستی، ابتدا باید خودت را به آنها برسانی سپس همپای آنها حرکت کنی.


She was trying to''listen in'' on us.
..................................................
داشت دزدکی حرفامونو گوش میکرد.



When I'm angry, I usually knock hard at the door to ''let off'' steam.
.................................................. .................................................




Just ''sit back'' and relax. I'll cover you.
.................................................. ........
فقط تخت بگیر استراحت کن. من کاراتو انجام میدم.



This is just what really happened. I'm not ''making it up''.
.................................................. ..................................
این همون چیزیه که اتفاق افتاد. از خودم در نمیارم.

از خودم نمیگم=یعنی بهانه نیستش.



Hand out = توزیع کردن / پخش کردن

The teacher "handed the test papers out" among the students.
--------------------
معلم ورقه های امتحانی را بین دانش آموزان پخش کرد.



I'm ''dying for'' a cold drink.
..........................................
دلم لک زده واسه یه نوشیدنی سرد.

میمیرم واسه یه نوشیدنی سرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد