یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید
یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی

در این وبلاگ میتوانید زبان انگلیسی را بیاموزید

چرا معلم من در کلاس بزرگسالان از سرگرمی استفاده می کند؟(بخش اول)

 استاد حامد رفیعی دکتری ادبیات انگلیسی و دارنده مدرک Delta و Celta از دانشگاه کمبریج انگلستان

اشاره:


در این مقاله استاد رفیعی به اهمیت نقش سرگرمی و بازی در یاد گرفتن زبان انگلیسی می پردازد.

یکی از همگانی ترین شکایاتی که دانش آموزان می کنند، این است که آنها در کلاس زبان انگلیسی مشغول بازی با

سرگرمیها هستند، در صورتیکه در کلاس زبان باید جدی باشند. بیشتر معلمان بطور جدی به شکایات گوش نمی

کنند، زیرا مطالعه جدی و سرگرمی اغلب می تواند یک چیز باشد و بیشتر متخصصین آموزش با این امر موافق هستند

که بازی در کلاس انگلیسی بعضی وقتها مفید واقع می شود. اگر هنوز دارای این عقیده هستید که سرگرمیهای

زیادی در کلاس انگلیسی وجود دارد و شما دوست دارید که معلم و مدرسه بدقت به شکایات شما گوش کنند، قبل

از اینکه چیزی بگویید نیاز به بررسی این امر  خواهید  داشت که در کلاس نتایج بد پایین صحیح است و نتایج خوب 

صحیح نیستند.

 


نتایج خوب برای استفاده از سرگرمی در یک کلاس بزرگسال


1- تمرین تعلیمی/ کنترل شده- نسبت به این مسئله که قبل از اینکه مغز شما خسته شود چه مقدار زمان برای

تکرار گرامر و جمله می توانید داشته باشید ، حدی وجود دارد. به هرحال ممکن است با بعضی از سرگرمیها همان

زبان ، زمانهای زیادی در روشهای جالب تکرار شود و سپس توانایی شما را در یادگیری افزایش دهد تا زمان آینده یک

مکالمه واقعی در زبان انگلیسی داشته باشید.


2- تفریح و حافظه- زمانی که تفریح دارید ، زبانی را که می شنوید و ازآن استفاده می کنید احتمال بیشتری دارد

که تأثیری در حافظه شما ایجاد کند و برای یادآوری در آینده آسان شود.


3- روح کلاس- بسیاری از سرگرمیهای کلاس به دانش آموزان کمک می کند تا همدیگر را بشناسند و یاد بگیرند که

با هم کار کنند. روح تیمی این کارها ، انگیزه شما را افزایش می دهد تا به کلاس بیایید و نهایت تلاش خود را انجام

دهید تابه افزایش مهارتهای  انگلیسی شما کمک کند.


4- دانستن در زمانی که در حال انجام کارها به نحو احسن هستید- وقتی به یک زبان خارجی صحبت می

کنید ، خیلی مشکل است که بدانید کی خوب صحبت می کنید و کی بد صحبت می کنید.


5- گرم کن ها- بعضی وقتها نیاز به این دارید که قبل از اینکه مغز شما آماده شود تا زبان جدیدی را پذیرا شود، بیدار

شوید و بهترین روش برای انجام چنین روشی، معمولا با یک سرگرمی کوتاه شروع می شود.


6- استفاده از بخشهای مختلف مغز یادگیری در کلاس معمولی ، معمولا حافظه شما را برای حفظ لغات زیادی

به کار می برد و همچنین بعضی وقتها از بخشهای منطقی مغز شما برای چیزهایی مانند محاسبه قواعد گرامر

استفاده می کند. اگر بتوانید قسمتهای دیگر مغز خود را با چیزهایی مانند نقاشی، همانگی موزیک مشغول کنید، به

شما کمک می کند تا زبان جدیدی را کامل تر یاد بگیرید. آسان ترین روش برای آوردن این چیزها به کلاس ، معمولا

سرگرمیهای زبان است.


7- یک روش طبیعی یادگیری- اگر چه بیشتر افراد از این مسئله آکاهی دارند که بچه ها بطور طبیعی یک زبان را

با کپی کردن از افراد اطراف خود یاد می گیرند و سپس متقابلا عمل می کنند، آنچه که کمتر بخاطر سپرده می شود

، این است که بچه ها وقت زیادی برای سرگرمی با زبان به اندازه چیزهای دیگری مانند لغات بی معنی، قافیه های

سرسری و ایهامها در اختیار دارند. بزرگسالان هم به همان حالت شوخی آمیز و خلاق نسبت به زبانی که در حال

یادگیری هستند نیاز دارند تا خود را تشویق کنند و احساسی مانند تسلط داشتن بر آن داشته باشند.


8-  رقابت و تشویقبه دلایلی، مردم وقتی نزدیک کسانی که در حال دویدن هستند قرار می گیرند، دوست

دارند که سریعتر بدوند. عین این مسئله هم در مورد یادگیری زبان صدق می کند و سرگرمیها این احساس رقابت را

ایجاد می کنند و سپس شما را وادار می کنند که سخت کار کنید تا زبان را بسیار پیچیده تر و دقیق تر یاد بگیرید.


9- دانش آموزان سرگرمیها را دوست دارند- ممکن است دانش آموزان دیگری در کلاس شما از اینکه با

سرگرمیها بازی می کنند شاد شوند و ممکن است به علت اینکه برای یادگیری زبان کمتر تشویق می شوند و  اگر

آنها یک هدف کوتاه مدت مانند امتیاز آوردن نداشته باشند ، تمرکز خود را از دست بدهند. تا زمانیکه هر بازی یک امتیاز

یا آموزش جدی داشته باشد، دلیلی وجود ندارد که چرا دانش آموزان جدی و غیر جدی نمی توانند از سرگرمی نفعی

ببرند.


10- دانش آموزان به دلایل نادرست از سرگرمیها شکایت می کنند-  تعدادی از دانش آموزان ممکن است

دنبال چیزی بگردند  بجز تلاش  نکردنهای خود، تا نمره بد امتحانی را مقصر بشناسند تا سرگرمیها یک هدف آسانی

به شمار می روند. اگر معلم بداند که شما یا دانش اموزان دیگری از سرگرمیها شکایت می کنید ، زمانی که

سرگرمیها واقعا مشکل ساز نباسند، ممکن نیست سؤال واقعی شما را در مورد استفاده خیلی زیاد انواع نادرست

سرگرمیها بطور جدی بگیرند.


11- تنوع-  مانند یک هنر نظامی یا ورزش ، به منظور استاد بودن در زبان به این نیاز دارید که به راههای مختلف به

زبان دسترسی داشته باشید. اگر هر چیزی را که سرگرمیها را مورد بررسی قرار می دهد  نفی کنید ، این امر واقعا

تعداد راههای مختلفی را که می توانید تلاش کنید تا مهارتهای مطالعه، شنوایی ، نوشتاری  و گفتاری را کسب کنید،

کم می کند.


12- یادآوری زبان با سرگرمیها-  بعضی وقتها بهترین روش برای یادآوری زبان ، تصویربرداری از مکان یا مکالماتی

است که ابتدا آن را می شنوید. همانطور که افراد و مکان در کلاس درس معمولا با هم هستند ، معلم می تواند هر

درسی را یاد بدهد و بعلاوه هر موضوعی از زبان را در آن درس بطور جداگانه و فراموش نشدنی آموزش دهد. یکی از

بهترین متد ، استفاده از سرگرمیهای مختلف در هر هفته است.  


منبع: سرزمین زبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد